کد خبر : 105396
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
-

خاک بازهم مهمان خوزستان شد

خاک بازهم مهمان خوزستان شد
وقوع گرد و غبار در خوزستان و تعطیل نشدن اداره‌ها و مدارس در استان، مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش سورپرس، امروز خورشید طلوع کم رمقی در خوزستان داشت، به هر چه نگاه می‌کردی زیر تلی از خاک دفن شده، ذره‌های خاک تا عمق وجود هر جنبنده‌ای فرو رفته، نفس در سینه‌ها حبس شده و به جای عطر گلها، بوی خاک به مشام می‌رسد.

قرار بود باران ببارد و زمین را از آلودگی‌ها پاک کند، اما بازهم کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی با فعالیت خود بر باران غلبه کردند و روزگار را برای خوزستانی‌ها خاکی کرد.

حکایت این روز‌های خاکی قدمتی حدود ۱۵ ساله دارد و هر شخصی بر صندلی مسئولیت نشست، اولین شعاری که سر می‌داد، مقابله با بحران ریزگرد‌ها و رفع مشکلات مردم دیار نخل و بلوط و کارون را فریاد می‌زد، بازدید از کانون‌های گرد و غبار، برگزاری جلسه‌های بدون خروجی موثر، تخصیص بودجه و … از جمله اقداماتی است که هرازگاهی در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس می‌شود.

عده‌ای می‌گویند تاثیرات خشکسالی و خشک شدن آب‌های زیرزمینی و منابع آبی علت وقوع و تکرار پدیده گرد و غبار است، بهار و تابستان و پاییز و زمستان هم نمی‌شناسد، وقتی می‌آید، همه را غافلگیر می‌کند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار شهید قاسم سلیمانی اهواز گفت:در حال حاضر به دلیل وقوع گرد و غبار و کاهش دید افقی، شرایط برای انجام پرواز یا ورود هواپیما به فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز وجود ندارد.

وی شعاع دید را ۳۵۰ متر اعلام کرد و افزود: تا بهبود وضعیت جوی و کاهش میزان گرد و غبار، هیچ پروازی انجام نمی‌شود. رزاز می‌گوید: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، میزان ریزگرد‌ها در آسمان استان تا ۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد و انجام پرواز‌ها به روال قبلی باز می‌گردد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.