کد خبر : 94950
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۳۶
-

توافق الجزایر و فرانسه برای آغاز مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک

توافق الجزایر و فرانسه برای آغاز مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک
سفیر الجزایر در فرانسه با برخی مقامات پاریس درباره ساز و کار ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، سفارت الجزایر در فرانسه در بیانیه رسمی تاکید کرد که الکسیس کوهلر، دبیرکل کاخ الیزه از محمد عنتر داوود، سفیر الجزایر در فرانسه استقبال کرد.

همچنین آن گیگن، مدیر بخش شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز در ساختمان وزارتخانه میزبان سفیر الجزایر بود.

طبق بیانیه سفارت الجزایر، این دو مسؤول فرانسوی در دیدارهای خود با سفیر الجزایر ضمن استقبال از ازسرگیری رایزنی‌ها میان دو کشور، ابراز امیدواری کردند که بازگشت سفیر الجزایر درب را به روی مرحله جدیدی در روابط دو کشور بگشاید.

در ادامه این بیانیه آمده است، دو طرف درباره آغاز رایزنی‌های سیاسی در سطح دبیرکل‌های وزارت‌خارجه‌های دو کشور در اواخر ژانویه جاری در پایتخت الجزایر توافق کردند.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: پرونده ویزاهای صادر شده از سوی مقامات کنسولگری دو کشور از جمله موضوعات مورد بحث در نشست‌ها سفیر با دو مسؤول فرانسوی بود.

سفیر الجزایر در پاریس اظهار کرد: ازسرگیری فعالیت‌های سفارت به دلیل تاکیدها بر پیشرفت در رایزنی‌ها است که تنها راه ازسرگیری روابط دو کشور محسوب شده و می‌توانند موجب توافق‌هایی میان دو کشور شوند.

داوود تاکید کرد: ماموریت من تلاش برای تقویت روابط دوجانبه و ایجاد انگیزه جدیدی برای آن است.

او در دیدارهای خود با مقامات فرانسه موافقت مسؤولان الجزایر با انجام رایزنی‌های سیاسی در کشورش در تاریخ ۳۱ ژانویه جاری در سطح دبیرکل‌های وزارت خارجه دو کشور را اعلام کرد.

توافق الجزایر و فرانسه برای آغاز مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک

سفیر الجزایر در ادامه درخواست رسمی برای بازگشایی کنسولگری کشورش در شهر مولان را ارائه کرده و با مسؤولان پاریس درباره همکاری‌های دو کنسولگری به ویژه در زمینه صدور ویزا و مجوزهای اقامت اتباع این کشور در فرانسه و مساله برگزاری پنجمین نشست کمیته مشترک و عالی رتبه گفتگو کرد.

مقامات الجزایر چند هفته قبل تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود با فرانسه را ازسربگیرد و در این راستا سفیر خود را به پاریس بازگرداندند.

حدود سه ماه قبل مقامات الجزایر سفیر خود را به دلیل دخالت “غیر قابل قبول” فرانسه در امور داخلی کشورشان فراخوانده و پرواز هواپیماهای نظامی فرانسه بر فراز آسمان این کشور را ممنوع کرده بودند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.