کد خبر : 774
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
-

تقدیر از دوستداران محیط زیست

تقدیر از دوستداران محیط زیست
آیین تقدیر از هیئت‌های دوستدار محیط زیست به میزبانی منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش سورپرس؛ آیین تقدیر از هیئت های دوستدار محیط زیست با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و سازمان بسیج شهرداری تهران به میزبانی منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در خصوص فرهنگ سازی و آموزش مباحث محیط زیستی به شهروندان از طریق هیئات مذهبی موارد ذیل مطرح شد.

اماکن مذهبی به عنوان الگوی تاثیر گذار می تواند باعث ارتقا فرهنگ و جلب مشارکت شهروندان شود‌.

هیئت های برتر مناطق ۲۲ گانه بر اساس شاخص های محیط زیستی از جمله اصلاح الگوی مصرف، کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی، مدیریت ترافیک، جلوگیری از هدر رفت نذورات و مواد غذایی، توزیع کیسه های پارچه ای و غیره شناسایی و انتخاب شدند.

معرفی این اقدام محیط زیستی در دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور بعنوان یک الگوی موثر در اشاعه فرهنگ محیط زیستی.

لزوم افزایش همکاری و تعاملات بین تمامی دستگاه های اجرایی به منظور گسترش بینش و آگاهی زیستی جامعه.

اعلام آمادگی سازمان بسیج شهرداری تهران به صورت داوطلبانه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در زمینه آگاهی بخشی شهروندان.

استقبال هیئات مذهبی از رویکرد فرهنگی محیط زیستی در ایام محرم.

لزوم استمرار و گسترش ابعاد این گونه اقدامات محیط زیستی با اعمال روش های انگیزشی به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع زیستی.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از هیئات دوستدار محیط زیست از هر منطقه یک هیئت از جمله، سقاخانه طرشت در منطقه ۲، هیئت حضرت رقیه(ع) در منطقه ۶، حسینیه کربلایی ها در منطقه ۱۲، هیئت شاهزاده علی اکبر در منطقه ۱۵، مسجد امام رضا(ع) در منطقه ۱۷ و مسجد صاحب الزمان (عج) در منطقه ۲۱ تقدیر و تشکر بعمل آمد.

گفتنی است دستورالعمل اجرایی ایام محرم توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری سازمان مدیریت پسماند و اداره کل سلامت شهرداری تهران تهیه و به مناطق ۲۲گانه جهت اجرا در ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) ابلاغ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.