کد خبر : 76880
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
-

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

تداوم ارسال محموله های بهداشتی و معیشتی به سیستان و بلوچستان

تداوم ارسال محموله های بهداشتی و معیشتی به سیستان و بلوچستان
دبیرکل جمعیت هلال احمر از تداوم ارسال محموله‌های بهداشتی و معیشتی به سیستان و بلوچستان و امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ محمدحسن قوسیان مقدم در خصوص اقدامات انجام‌شده در قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: از زمان استقرار این قرارگاه، حمایت‌های سازمان داوطلبان و همچنین مشارکت خیرین در این استان برای پیشگیری و درمان کرونا با سرعت بیشتری دنبال شده است.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع بیش از یک‌میلیون «ماسک» در شهرستان‌های استان از زمان استقرار قرارگاه تصریح کرد: یک‌میلیون و ۲۳۴ هزار ماسک از تاریخ ۱۷ تا ۲۵ تیرماه در شهرستان‌های این استان توزیع شده که از این تعداد ۸۴ هزار ماسک را خیرین و مابقی توسط جمعیت هلال احمر تامین شده است.

قوسیان مقدم در ادامه از اهدای ۴۸۴ کپسول اکسیژن خبر داد و گفت: تعداد ۷۷ «کپسول ۱۰ لیتری»، ۳۰۷ «کپسول ۴۰ لیتری» و ۱۰۰ «کپسول ۵۰ لیتری» توسط جمعیت هلال احمر و خیرین تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیماران نیازمند قرار گرفته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه از اقلامی که توسط تشکل‌های مردم نهاد با هماهنگی جمعیت هلال احمر توزیع شد تصریح کرد: ۹۰۰ هزار ماسک، ۸۰۰۰ عدد ژل ضد عفونی کننده دست، ۱۰۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد، ۶۰۰۰ قالب صابون، ۱۲ هزار بطری آب معدنی، ۱۵۰۰پ رس غذای گرم و ۱۵۰۰ ثوب لباس ایزوله نیز توسط خیرین و با هماهنگی جمعیت هلال احمر در منطقه توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه به نحوه توزیع اقلام در برخی از شهرستان‌های استان پرداخت و تصریح کرد: از زمان افتتاح قرارگاه تا ۲۵ تیر ماه؛ جمعیت هلال احمر در شهرستان چابهار ۱۰ هزار کیلو برنج، ۱۰۰۰ بطری روغن و ۲۰۰۰ کیلو شکر توزیع کرد.

قوسیان در ادامه اظهار داشت: تا کنون شهرستانهای سراوان، خاش، میرجاوه، هامون، هیرمند، زهک، فنوج، زابل، نیمروز، سرباز، مهرستان، ایرانهشر، نیکشهر، سیب و سوران و همچنین مراکز درمانی بوعلی زاهدان، رازی سراوان، امام خمینی (ره) خاش و امام علی (ع) چابهار از خدمات این قرارگاه بهره مند شده‌اند و فعالیت قرارگاه تا زمان خروج از شرایط بحران ادامه خواهد داشت.

قوسیان مقدم با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۶ تیرماه گفت: ۲۱ شهرستان در هشت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان و کردستان در سه روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند.

قوسیان مقدم افزود: در حوادث جوی سه روز گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۲۱۹ سیل‌زده، ۱۹۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در سیل و آب‌گرفتگی سه روز گذشته در هشت استان کشور، پنج نفر (سیلاب چهار نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را ازدست‌داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند، اظهار کرد: ۳۳ تیم عملیات شامل ۱۲۲ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

وی با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سه روز گذشته، ۲۶ دستگاه چادر امدادی، ۳۸۱ تخته پتو، ۹۰ تخته موکت، ۱۲۴ کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۹۸ قوطی کنسرو، ۱۸۰ کیلوگرم برنج و ۱۳۶ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در هشت استان کشور توزیع‌شده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.