کد خبر : 85610
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
-

بیروت آبستن فتنه‌ای مخرب

بیروت آبستن فتنه‌ای مخرب
حزب الله لبنان مردم را به حفظ آرامش و پرهیز از ورود به فتنه جدید فراخواند.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، بیانیه مشترک جنبش امل و حزب الله درباره تیراندازی به تظاهرات مقابل دادگستری لبنان: از همه اعضا و حامیان خود می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و به فتنه‌های مخرب کشیده نشوند. این حمله با هدف کشاندن گروه‌های مختلف به فتنه‌ای مخرب انجام شده و مسئولیت آن بر عهده محرکان و کسانی است که می‌کوشند با پنهان شدن پشت خون قربانیان و شهدای انفجار بندر، به اهداف مخرب سیاسی خود برسند.

حزب الله لبنان: تجمع معترضان به سیاست زدگی روند قضایی پرونده انفجار بندر بیروت، مسالمت آمیز بود و تیراندازان از بام ساختمان‌های روبروی کاخ دادگستری به سر افراد شلیک می‌کردند.

النشره به نقل از منابع بیمارستانی بیروت: یکی از جان باختگان تیراندازی در مقابل دادگستری، شهروندی است که هنگام تماشای واقعه از پنجره منزلش، بر اثر اصابت گلوله به سر کشته شده است. تاکنون شش شهید و دهها مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده اند.

ارتش لبنان با اعزام نیرو‌های ویژه به منطقه، هشدار داده است که سربازان به هر فرد مسلحی شلیک خواهند کرد.

خبرنگار الجدید گزارش داد که نیرو‌های ارتش دستکم یک نفر از تیراندازان را دستگیر کرده اند.

فتنه زیر سر آمریکا
رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیا: اصل فتنه زیر سر قاضی پرونده انفجار بندر بیروت است که ضمن دیدار با مقامات امریکایی به دنبال سیاسی کردن پرونده بود. تیراندازان به احتمال فراوان نیرو‌های قوات لبنان به سرکردگی سمیر جعجع هستند که سال‌های متمادی سابقه چنین اقداماتی را دارند.
سید هادی افقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز گفت: تحولات اخیر لبنان حلقه‌ای از سلسه توطئه‌ها و برنامه‌هایی است که آمریکا برای خلع سلاح مقاومت حزب‌الله لبنان و سرکوب مقاومت اسلامی در منطقه دنبال می‌کند.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.