کد خبر : 102067
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
-

دیمیتری پسکوف اعلام کرد؛

اگر موجودیت کشورمان تهدید شود، از سلاح اتمی استفاده میکنیم

اگر موجودیت کشورمان تهدید شود، از سلاح اتمی استفاده میکنیم
سخنگوی کاخ کرملین گفت: اگر تهدیدی برای موجودیت کشور وجود داشته باشد، می توان از آن مطابق مفاهیم ما از امنیت ملی استفاده کرد. هیچ دلیل دیگری در این متن ذکر نشده است.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به برخی فضاسازی‌های رسانه‌های غربی گفت که کسی در مسکو تصور نمی‌کرده که «عملیات ویژه نظامی» روسیه تنها دو روز به طول انجام خواهد انجامید.

وی افزود: این یک عملیات جدی با اهداف جدی است. هدف اصلی، خلاص شدن از شر پتانسیل نظامی اوکراین بود و این دلیلی است که نیروهای مسلح ما فقط به اهداف نظامی در اوکراین حمله می کنند. ارتش روسیه به اهداف غیرنظامی حمله نمی کند.

وی ادامه داد: ما باید مطمئن باشیم که اوکراین از مرکز روس هراسی به کشوری بی طرف تبدیل خواهد شد. و در این زمینه، به یاد داشته باشیم که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، وضعیت بی طرفی در قانون اساسی این کشور به درستی مشخص شد. ما باید از شر گردان‌های ملی‌گرای اوکراینی خلاص شویم، گردان‌هایی که اکنون در تلاش هستند در پشت سپر انسانی غیرنظامیان در نبرد با نیروهای روسی پنهان شوند.

وی تاکید کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراینی ها الحاق کریمه و استقلال جماهیر دونباس را به رسمیت می‌شناسند.

دیمیتری پسکوف در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به این سوال که “آیا روسیه می تواند از سلاح های هسته ای استفاده کند؟”  گفت: ما مفهومی از امنیت ملی داریم که به صورت عمومی نیز منتشر شده و تمام دلایل استفاده از سلاح های هسته ای را در آن بخوانید.

اگر تهدیدی برای موجودیت کشور وجود داشته باشد، می توان از آن مطابق مفاهیم ما از امنیت ملی استفاده کرد. هیچ دلیل دیگری در این متن ذکر نشده است.

اگر موجودیت کشورمان تهدید شود، از سلاح اتمی استفاده میکنیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.