کد خبر : 76357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
-

افزایش صد درصدی یارانه معلولان

افزایش صد درصدی یارانه معلولان
رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه مراکز شبانه روزی توانبخشی و معلولان خبر داد.

به گزارش سورپرس، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی و محله محوری و ارتقای سلامت اجتماعی در بستر خانواده، گفت: یارانه قشر‌های مختلف خدمت گیرندگان از این سازمان در مقایسه با پارسال افزایش یافته است و یارانه پرداختی به مراکز شبانه روزی توانبخشی که حدود ۵۱ هزار نفر را نگهداری می‌کنند از تیرماه به ۲ میلیون تومان برای هر فرد افزایش می‌یابد که در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

قبادی دانا گفت: این مبلغ برای معلولان مجهول الهویه تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: برای ۵۵ هزار معلول دارای ضایعه نخاعی شدید و وابسته به بستر هم که در منزل نگهداری می‌شوند مبلغ یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری پرداخت می‌شود و سرانه لوازم بهداشتی هم تا ۳۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین به کودکان دارای سرپرست غیر مستقیم که  ۱۷ هزار نفر دارای سرپرست جایگزین هستند، امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و ۱۰ هزار فرزند بی سرپرست که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند به ازای هر نفر یک تا یک و نیم میلیون تومان برحسب سن به این مراکز پرداخت می‌کنیم.

قبادی دانا در ادامه از راه اندازی ۲۵۲۷ مرکز برای خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این مراکز در محلات به منازل معلولان مراجعه و نیازمندیابی می‌کنند و همه خدماتی که ارائه می‌دهند رایگان است و در بستر فناوری اطلاعات به هم مرتبط هستند.

وی افزود: این مراکز حلقه اتصال سازمان بهزیستی با جامعه معلولان هستند که به تقویت خانواده محوری و توانمندسازی معلولان در محیط خانواده کمک می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: رویکرد ما استفاده از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به جامعه معلولان و همچنین توانمندسازی آن هاست و همه باید بدانند که رسیدگی به امور معلولان فقط مختص سازمان بهزیستی نیست بلکه همه باید در این مسیر همکاری کنند.

وی درباره واکسیناسیون هم گفت: حدود ۹۵ هزار نفر واکسن دور اول را دریافت کرده اند و تزریق دوز دوم واکسن نیز ادامه دارد و خوشبختانه در چهار ماه امسال آمار فوتی‌های ما ۸۳ درصد و آمار ابتلا ۹۱ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.