کد خبر : 97167
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
-

وداع با کوهنورد فداکار عباس کلهر؛

از قله یخی علم کوه تا صعود به آسمان!

از قله یخی علم کوه تا صعود به آسمان!
عباس کلهر همچنان زنده بود اما او نیز در فرایند صعود و بالا بردن به سمت قله در لحظات اذان مغرب جان به جان آفرین تسلیم و آسمانی می شود و با نثار جان خود ردی از شرف در قله علمکوه باقی می‌گذارد. 

به گزارش گروه ورزشی سورپرس به نقل از انجمن پزشکی فدراسیون کوهنوردی؛ دو تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر (مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) طی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده قرار بود روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه امسال، قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند. هر دو حرفه‌ای بودند و با سابقه زیاد  و سیاهه بلندبالایی از رکورد‌ها، و صعودهای شان در پرونده سال‌های کوهنوردی آنها دیده می‌شود.

اما سرما و باد به حامد شاه حسینی امان نداد. به گزارش انجمن پزشکی فدراسیون کوهنوردی و مستند به تماس استاد کوهنوردی عباس کلهر با سامانه اضطراری امداد ونجات و شرح وضعیت توسط وی در روز چهارشنبه ۲۲ دیماه، همنورد این کوهنورد یعنی مربی صخره‌نوردی آقای حامد شاه حسینی دچار یخ زدگی دست  شد.

در اینجا استاد کلهر فداکارانه کنار همنورد خود ایستادگی نمود تا نجاتگر حامد شاه حسینی از جهنم برفی باشد. و او را ترک نکرد تا ضمن امداد اولیه به وی، بتواند راهنمای امدادگران اعزامی سازمان امداد و نجات برای نقطه یابی محل هم باشد.

 

در نهایت تیم امداد و نجات روزبعد یعنی پنجشنبه بیست و سوم  دی ماه به منطقه وروی قله اعزام و بنا به گفته امدادگران اعزامی پس از پایین رفتن و رسیدن به محل دو کوهنورد، آنها با پیکر بی‌جان آقای شاه‌حسینی مواجه می‌شوند.

عباس کلهر همچنان زنده بود اما او نیز در فرایند صعود و بالا بردن به سمت قله در لحظات اذان مغرب جان به جان آفرین تسلیم و آسمانی می شود و با نثار جان خود ردی از شرف در قله علمکوه باقی می‌گذارد.

بعد بیست ویک روز ومصادف با شب اول ماه مبارک رجب با تلاش فراوان امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و کوهنوردان شجاع و داوطلب، در روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ۱۴۰۰ پس از یک عملیات چهار روزه سخت و طولانی و طاقت فرسا پیکر پاک و مطهر کوهنورد ایثارگر عباس کلهر به آغوش خانواده برگشت.

مراسم باشکوه وداع و تشییع پیکر کوهنورد فداکار جانباخته در ارتفاعات علمکوه، استاد عباس کلهر دوشنبه هجدهم بهمن ماه با حضور اهالی محله های مسگرآباد والفجر؛ مسعودیه و جمعی ازکوهنوردان؛ همنوردان و شاگردان این استاد؛ مسوولان ورزش و فدراسیون کوهنوردی؛اعضای گردان فاتحین شرق تهران ؛خواهران و برادران بسیجی پایگاه مسجد رسول اکرم؛ اعضای گردان ۱۱۹ امام حسین علیه السلام لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)  از محل پل شهدای مسگرآباد روبروی مرکز پزشکی خاص شرق به سمت گلزار شهدای مسگرآباد تشییع  می‌شود.

زمان: روز دوشنبه ؛ ۱۸بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰صبح
آدرس: سه راه افسریه شهرک مسعودیه خیابان شهید محمد کاظم کلهر ؛پل شهدای مسگرآباد روبروی مرکز پزشکی خاص شرق

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.