کد خبر : 70583
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
-

آغاز واکسیناسیون معلولین در خراسان رضوی

آغاز واکسیناسیون معلولین در خراسان رضوی
جانشین معاونت امور توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون معلولان ساکن در مراکز نگهداری شبانه روزی این استان خبر داد.

به گزارش سورپرس، جانشین معاونت امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون معلولان ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی این استان خبر داد. به‌گفته محمدعارف آرام، ۴مرکز شبانه‌روزی توان‌بخشی معلولان جسمی‌حرکتی با ۵۹۱مددجو و ۱۰مرکز بیماران روانی مزمن با ۱۱۲۸مددجو در استان مستقرند که جزو اولویت‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کرونا هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۲۶۹مددجو در کل مراکز اقامتی معلولان جسمی، ذهنی و بیمار روانی، ۳۴۴نفر به‌دلیل سالمندبودن، هم‌زمان با مددجویان مراکز سالمندان در همان گام اول واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: از ۳۹۲۵نفر باقی‌مانده در این مراکز، فقط ۳۰۸۶نفر واکسن دریافت می‌کنند، زیرا یا شرایط دریافت واکسن را نداشته‌اند یا خود و خانواده‌شان از تزریق واکسن به مددجو راضی نبوده‌ و انصراف داده‌اند. همچنین ۴۵۲نفر از کارکنان این مراکز نیز همراه با مددجویان واکسینه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی به‌طور کامل تأمین شده است، گفت: هیچ کمبودی دراین‌زمینه وجود ندارد و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی همه واکسن مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

جانشین معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه مراکز اقامتی سالمندان، واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوت یا حال وخیم بعد از تزریق واکسن یا سایر عوارض در میان دریافت‌کنندگان واکسن در مجموعه مراکز اقامتی دیده نشده است.

آرام با بیان اینکه به‌طور معمول افرادی در این مراکز فوت می‌کنند، گفت: به تشخیص پزشکی قانونی، هیچ‌کدام از موارد فوت به‌دلیل ابتلا به کرونا پیش یا پس از تزریق واکسن نبوده است.

آرام در زمینه مددجویان زیر پوشش بهزیستی در خارج از مراکز اقامتی گفت: هنوز پیگیریم، ولی نتیجه‌ای در راستای دریافت واکسن برای واکسیناسیون ۱۰۵هزار مددجوی مقیم منزل به‌دست نیامده است.

وی اظهار کرد: اکنون در خراسان رضوی ۱۱۸هزار مددجو در منازل داریم که با درنظرگرفتن برخی ملاک‌ها برای واجدشرایط‌بودن یا نبودن، به حدود ۱۰۵هزار دز واکسن نیازمندیم تا آن‌ها را علیه کرونا واکسینه کنیم.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.