کد خبر : 67024
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
-

لزوم ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک کشور

لزوم ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک کشور
کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه گفت: بر اساس قانون اصلاح مالیاتهای مستقیم، هر شخصی هر جایی که ساکن است باید اطلاعات املاک خود را در سامانه املاک وارد کند.

به گزارش سورپرس، مهاجری، کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه با حضور در برنامه ای تلویزیونی با اشاره به اینکه اگر کسی به قانون ذکر شده توجهی نکند، افزود: قانوگذار ۳ ضمانت اجرایی لحاظ کرده که به موجب آن اگر مسکنی که اعلام نشده و تملیکی باشد، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد که طبق قانون شامل مالیات چند برابری از جمله سال‌های اول مالیات ۶، دوم ۱۲ و سوم ۱۸ برابری خواهد بود.

کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه قانونگذار به نوعی به مالکان کمک کرده است، افزود: به عنوان مثال اگر شخصی ملکی در شهر تهران داشته باشد لازم نیست از استان تهران به استان گیلان برود و یک واحد دیگر داشته باشد، این شخص می‌تواند در شهر‌های شهریار، اسلام شهر، رباط کریم و دماوند، یک واحد مسکونی دیگر داشته باشد.

مهاجری ضمن اشاره به اینکه قانونگذار استثنایی برای مالکان در نظر گرفته است، گفت: شهروندان یاخانوار می‌تواند در همان شهری که هست ۲ واحد هم داشته باشد.

کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه درباره ثبت املاک از طرف مالک و مستاجر گفت: این تکلیف دو سویه برای این است که مستاجران هم باید اطلاعات محل اقامتی خود را اعلام کنند که در آینده از جنبه‌های گوناگون آماری، و زیر ساخت‌های آب و برق و … با کد مشخص شود تا مالک مالیات خانه‌های خالی را پرداخت کند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.