کد خبر : 112849
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
-

حاج علی اکبری در نماز جمعه تهران:

طرف‌های برجامی با شرایط ما کنار بیایند

طرف‌های برجامی با شرایط ما کنار بیایند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: به آمریکا و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید؛ اگر نیاز به مذاکره دارید که دارید، با شرایط ملت ما کنار بیایید

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: گفت: بحمدالله مسئولان نظام، اقتصاد کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند. نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت اجرا می‌کنند.

وی افزود: اخیر خبرهای شوق‌انگیزی را در مورد فعال سازی چرخه غنی‌سازی شنیدیم، خداوند را شاکریم و از عزیزانمان در این عرصه تشکر می‌کنیم که با قوت این مسیر را ادامه می‌دهند و از حقوق ملت با قوت دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در مذاکره برای رفع تحریم‌ها انشاالله دوستان از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه پاسداری خواهند کرد، گفت: ما هم به دشمنان و به آمریکا و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید؛ اگر نیاز به مذاکره دارید که دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و دست از زیاده‌خواهی بردارید.

حاج علی اکبری در ادامه با بیان اینکه بارش‌هایی در کشور داشتیم که برخی سیل‌ آسا بود و در برخی موارد دشواری‌هایی را در زندگی مردم ایجاد کرد، گفت: به خانواده‌هایی که برای آنها مصیبت‌هایی پیش آمد تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر اقدامات اصلی برای آنها انجام شود.

وی افزود: از اقدام سریع مسئولان نیز تشکر می‌کنیم، حضور آنها دلگرم کننده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ایران جز ۶ کشور حادثه‌خیز جهان است، گفت: از ۴۱ نوع حادثه طبیعی، ۳۱ نوع آن در کشور ما وجود دارد. از سیل گرفته تا کویرزایی در کشور ما دیده می‌شود. سیاست‌گذاری درست و تنظیم قوانین مناسب و اصلاح ساختارها برای رویارویی با این حوادث از ضروریات است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه سازوکار فعلی کشور در مدیریت سوانح نیاز به بازنگری دارد، افزود: خیلی باید قوی‌تر از این در این حوزه، مدیریت صورت گیرد تا در چنین شرایطی عملکرد بهتری داشته باشیم. باید نقشه جامع و مدیریت واحدی برای مواجهه با این حوادث طبیعی صورت گیرد.

وی یادآور شد: پیرامون سیل، بند ۴ سیاست‌های کلی مربوط به منابع آب که به بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری بازمی‌گردد و مورد تأکید رهبر انقلاب نیز است باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این امر تحقق یابد هم جلوی سیل گرفته می‌شود و هم منابع آب‌های سطحی در سفره‌های زیرزمینی ذخیره می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که ائمه جمعه کشور هفته گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند و فرصتی شد در روز نماز جمعه دوباره به این فریضه بزرگ و به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند استثنایی‌ترین در بین سایر فرایض، پرداخته شد و کارگزاران نماز جمعه، ستادهای نماز جمعه و در صدر، ائمه جمعه هم به وظایفی که در این زمینه دارند توجه پیدا کردند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه توصیه‌های روشن و صریحی را رهبر انقلاب در آن جلسه خطاب به ائمه جمعه داشتند، اظهار کرد: همه ما در ستادهای نماز جمعه، ائمه جمعه و همه عزیزانی که دوستداران نماز جمعه هستند و نهادهای مسئول در این زمینه باید دست به دست هم بدهیم که نماز جمعه ما به آن نماز جمعه مطلوب نزدیک شود.

وی تاکید کرد: باید وظایفمان را بازخوانی کنیم، همه این مسیرها را دوباره ببینیم از اینکه ائمه جمعه ما باید در جایگاه پدری برای گروه‌ها، اقوام، جناح‌ها عمل کنند تا اینکه خطبه‌های تراز ارائه کنند، تا اینکه باید محیط نماز جمعه از فعالیت‌هایی که نماز جمعه را زیر سوال می‌برد پاکیزه و مطهر بماند. فهرستی است که همه ما باید به آن اهتمام داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اجلاسی هم که با مسئولان کشور برگزار کردیم، خوب بود، افزود: ائمه جمعه به نیابت از مردم مشکلات گوناگون کشور در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و داخلی و بیرونی را در حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور و سران قوا مطرح کردند و پاسخ‌های متنوعی را هم دریافت کردیم که در این میان بسیاری از این پاسخ‌ها امیدبخش و قانع کننده بود.

حاج علی اکبری با اشاره به عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم، تصریح کرد: ضمن تشکر از تلاش‌های جدی، شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی‌های خوبی که دولت دارد و روحیه مردمی و سبک زندگی مردمی و بی‌تکلفی که دارند و در همین جریان سیل هم آخرین صحنه‌های آن را مشاهده کردیم، توقع داریم از موفقیت‌های فراوان خودشان با مردم صحبت کنند. در نشستی که با سران داشتیم بسیاری از این موفقیت‌ها بازگو شد که امیدبخش نیز بود اما به شکل شایسته‌ای این موارد به جامعه اطلاع‌رسانی نشده است. اگر ناکامی‌هایی نیز وجود دارد باید مردم در جریان قرار گیرند.

وی به مساله پیوست عدالت که رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ مطرح کرده بودند اشاره کرد و یادآور شد: همه برنامه‌ها و مصوبات دولت باید دارای پیوست عدالت و کاهش دهنده فاصله طبقاتی و در جریان مبارزه جدی با فساد باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما امروز نیاز داریم تا سرمایه‌های مردمی به سمتِ تولید آورده شوند. امروز تولیدکنندگان واقعی، رزمندگان خط مقدم جهاد اقتصادی هستند.

حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه هم طی سخنانی با بیان اینکه نماز جمعه و حجاب و عفاف از شعائر الهی است، گفت: خدا تعظیم شعائر را دوست می‌دارد.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی آراسته به تقوا شود، شعائر حسینی بزرگ داشته می‌شود از این رو مجالس حسینی هم باید با کیفیت، پررونق و قوی و آکنده از معرفت شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: کاری که امام حسین (ع) کرد منحصر به فرد بود. در فهرست آن فضیلت‌ها، کاری که در جریان حماسه حسینی به محیط مؤمنان عرضه شد موضوع برجسته «مقاومت» است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه جهاد اکبر، مقاومت می‌خواهد تا انسان به پیروزی برسد، تاکید کرد: تنها راه کامیابی و موفقیت مقاومت و استقامت است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.