کد خبر : 29961
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
-

۱۴۰۰ خانوار آستارایی دارای معلول از خدمات توانبخشی بهرمند شدند

۱۴۰۰ خانوار آستارایی دارای معلول از خدمات توانبخشی بهرمند شدند
رئیس اداره بهزیستی آستارا با اشاره به بهره مندی هزار و ۴۰۰ خانوار دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی، گفت: ساخت ۹ واحد مسکونی نیز برای معلولان آغاز شده است.

به گزارش سورپرس،فریبرز خورشیدی، رییس اداره ی بهزیستی آستارا در گفت و گویی خبری با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ خانوار دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی اداره بهزیستی آستارا بهره‌مند هستند، اظهار کرد: ماهانه ۱۲۰ هزار ریال یارانه به هر پرونده تحت رسیدگی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در این طرح، استعدادهای معلولان در زمینه‌های کارآفرینی، اقتصادی و هنری توسط کارشناسان بهزیستی شناسایی و از آنها در موقعیت‌های مختلف اجتماعی استفاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا با بیان اینکه ۲۷ معلول در منزل خود مراقبت می‌شود، افزود: اداره بهزیستی آستارا ماهانه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال به هر یک از این معلولان پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت ۹ واحد مسکونی برای معلولان با مشارکت سپاه و بنیاد مسکن آغاز شده است، گفت: به هر واحد علاوه بر ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت، ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بهزیستی پرداخت می‌شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه ۲۰ معتاد بهبودیافته و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، با دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی این اداره، مشغول به کار شدند، اظهار کرد: معتادان بهبود یافته با دریافت تسهیلات در سال گذشته در زمینه‌های نقاشی ساختمان، مرغ فروشی، درب و پنجره سازی و سیم کشی ساختمان شاغل شده‌اند.

وی در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر در سه کمپ ترک اعتیاد در آستارا ۵۴ معتاد نگهداری می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا کمپ‌های ترک اعتیاد برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی و پایش می‌شوند، افزود: امسال ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به این کمپ‌ها برای خرید تجهیزاتی نظیر تب سنج و مواد شوینده پرداخت شده است.

وی گفت: با کمک روانشناسان آستارا طرح پیشگیری از اعتیاد در محله‌هایی نظیر تله سفی، رحیم محله و شهرک عباس آباد آستارا اجرا می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه ۳۵ کودک بی سرپرست، ۴۹ دانشجو و ۱۵۰ دانش آموز از حمایت‌های بهزیستی آستارا بهره مند هستند، اظهار کرد: برای نگهداری ۳۰ معلو مرکز سعادت، ماهانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر نفر و به هر ماه به ۳۳ معلول ذهنی مرکز سامان و سارا ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت حامی در برنامه‌های امور اجتماعی بهزیستی آستارا مشارکت می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم بیش از گذشته شاهد کمک‌های خیران به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان مرزنشین شمال کشور باشیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.