کد خبر : 76426
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
-

۱۳۰۰ میلیارد ریال به توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

۱۳۰۰ میلیارد ریال به توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق برای توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور اختصاص یافته است.

به گزارش سورپرس؛ اصغر نورالله زاده که در جلسه‌ای با حضور استاندار ایلام سخن می‌گفت، تصریح کرد: اعتبار ویژه‌ای از محل منابع صندوق به سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی در بخش گیاهان دارویی اختصاص یافته است که استان می‌تواند از آن استفاده کند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ایلام از ظرفیت تولید گیاهان دارویی برخوردار است، می‌توان از این اعتبار در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی و صنایع وابسته به آن استفاده کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: این صندوق آمادگی پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت به وسعت هزار هکتار دارد و می‌توان از محل آن برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

تفاهم‌نامه چهارجانبه تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی اواخر سال ۱۳۹۹ میان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است و گام بسیار بلندی در جهت رفع چالش های تولید گیاهان دارویی برداشته است.

موضوع قرارداد ناظر به اعطای تسهیلات بانکی به صورت تلفیقی به اشخاص حقیقی و حقوقی و بخش‌های خصوصی و غیردولتی و تعاونی است که تمایل دارند در زمنیه توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم وآبی فعالیت کنند. هرگونه فعالیت به منظور افزایش کیفیت و کمیت محصول، افزایش صادرات و افزایش بهره‌وری آب ذیل این تفاهم‌نامه قرار می گیرد.

مجیدی زاده، مدیرعامل اتحادیه سراسری گیاهان دارویی پیشتر در مورد این موضوع گفته بود: در واقع اقداماتی که در حوزه گیاهان دارویی انجام می‌شود براساس نیل به اهداف سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی است. ضمن اینکه هم‌اکنون سطح زیرکشت گیاهان دارویی در کشور بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار است و براساس اهداف پیش‌بینی شده در سند مذکور باید در سال ۱۴۰۴ به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

مجیدی زاده با بیان اینکه از حدود ۲۲۰ نوع گونه شناخته شده گیاهان دارویی در دنیا، ۱۸۰ گونه گیاه دارویی در کشور ما وجود دارد، افزود: تنها ۳۰ گونه در حال حاضر وارد کشور می‌شود. مجیدی اضافه کرد: از این ۲۲۰ گونه ذکر شده حدود ۱۴۰ گونه آن در مراتع و به صورت خود رو، رشد می‌کنند و بالغ بر ۴۰ گونه دیگر توسط شرکت‌های تولیدی و بهره‌برداران کشور به شکل زراعی تولید می‌شود که طی سنوات گذشته اقدامات خوبی در زمینه زراعی‌سازی سایر گونه‌های مورد‌نیاز انجام شده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.