کد خبر : 59582
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
-

۸۵۰ بیمارستان کشور زیر بار کرونا قرار گرفتند

۸۵۰ بیمارستان کشور زیر بار کرونا قرار گرفتند
معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: با شیوع بیماری کرونا در ایران، ۸۵۰ بیمارستان را زیر بار ارائه خدمات به بیماران کرونایی قرار دادیم.

به گزارش سورپرس؛ قاسم جان بابایی، بعد از ظهر چهارشنبه بیست و نهم بهمن ۹۹، در دیدار مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با وزیر بهداشت، افزود: همه بیمارستان ها مسئول اجرای گایدلاین کشوری هستند و مکلف شدند تیم جداگانه مستقل برای مدیریت بیماری های تنفسی داشته باشند.

وی ادامه داد: تهدید اصلی روی نیروی انسانی بود که جذب نیرو به سرعت صورت گرفت و نیروهای داوطلب نیز به کار گرفته شدند. همچنین، طرح ملی توزیع دارو برای کرونا در بیمارستان ها ایجاد کردیم.

جان بابایی افزود: تقویت مهارت نیروهای انسانی در بیمارستان ها را مورد توجه قرار دادیم تا بتوانیم خدمات بهتری به بیماران کرونایی ارائه بدهیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تجربه ای که نیروهای آی سی یو در دوران کرونا کسب کرده بودند، این نیروها را عوض نکردیم.

وی ادامه داد: ساختار رجیستری بیماران کرونایی را ایجاد کردیم.

جان بابایی افزود: بر اساس داده هایی که داشتیم، هر دانشگاهی ملزم شد تا وضعیت بیماری کرونا در هر بیمارستان را مورد بررسی قرار دهند.

وی به وسعه تله مدیسین در ایران اشاره کرد و گفت: دو بسته آماده داریم که یکی از آنها تجربه ایران در مدیریت کرونا است که قابل استفاده برای سایر کشورها است.

کارنامه تحلیل ۱۰ ماهه بیماران مشکوک و قطعی کرونا را نیز تهیه کرده ایم که برای تک تک بیمارستان ها قابل استفاده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.