کد خبر : 12717
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
-

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد؛

۶۵ درصد خوابگاه‌ها عمر بالای ۲۰ سال دارند/ طرح جدید برای نوسازی

۶۵ درصد خوابگاه‌ها عمر بالای ۲۰ سال دارند/ طرح جدید برای نوسازی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: حدود ۶۵ درصد از خوابگاه‌ها عمر بالای ۲۰ سال دارند و براساس برآورد ما حدود ۹۹۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز آنها اعتبار نیاز است.

به گزارش سورپرس؛ ناصر مطیعی با اشاره به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی گفت: طرحی تهیه کرده‌ایم که با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و خیرین خوابگاه‌های دانشجویی را تعمیر، تجهیز، مرمت و نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۰ درصد اعتبار توسط صندوق رفاه دانشجویان، ۳۰ درصد توسط خیرین و ۳۰ درصد نیز توسط دانشگاه‌ها تهیه می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در این طرح دانشگاه‌ها خود می‌توانند خیرین را معرفی کنند و همچنین صندوق نیز تلاش می‌کند با برخی از خیرین وارد مذاکره شود.

وی افزود: قبلاً ۵۰ درصد اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها توسط دانشگاه‌ها و ۵۰ درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان تامین می‌شد اما اکنون درصدد هستیم تا از منابع خیرین نیز استفاده کنیم.

مطیعی ادامه داد: خوابگاه‌های ما کیفیت متفاوتی دارند، برخی از خوابگاه‌ها نوساز هستند و کیفیت خوبی دارند و برخی نیز مدتی است از قدمت آنها گذشته و از آنها استفاده شده و کیفیت مطلوبی ندارند که برای تجهیز آنها نیاز به اعتبار داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: با توجه بهقدمت و فرسودگی خوابگاه‌ها، حدود ۶۵ درصد از خوابگاه‌های ماعمر بالای ۲۰ سال دارند و طبیعی است که هزینه تعمیر و بازسازی آنها زیاد باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد ما در سال ۹۸ حدود ۹۹۰ میلیارد تومان (نهصد و نود میلیارد تومان) برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها از جمله سرمایش، گرمایش، روشنایی خوابگاه‌ها و تعمیر سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ها نیاز است.

مطیعی افزود: علی‌رغم اینکه زحمات زیادی طی ۴ الی ۵ سال گذشته کشیده شده است امسال ۱۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق و دانشگاه‌ها فقط برای تعمیر، تجهیز، نوسازی و مرمت خوابگاه‌ها هزینه شده است اما به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم که با کمک خیرین، دانشگاه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و صندوق روند مرمت و نوسازی خوابگاه‌ها را تسریع کنیم.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.