کد خبر : 43765
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
-

۶۰ درصد تهرانی‌ها کم تحرک هستند/ نگرانی از چاقی پساکرونا

۶۰ درصد تهرانی‌ها کم تحرک هستند/ نگرانی از چاقی پساکرونا
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه ۶۰ درصد از شهروندان کم تحرک هستند، گفت: چاقی و اضافه وزن معضل بزرگی است و بعد از ایام کرونا نگران چاقی شهروندان هستیم.

به گزارش سورپرس، امیر محسنی با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۱۰۰ مجموعه ورزشی در شهر تهران گفت: بعد از وزارت ورزش و جوانان، این سازمان دومین سازمان ورزشی کشور است. سازمان ورزش شهرداری تهران ۳ میلیون نفر مخاطب را در طول سال در مجموعه های ورزشی دارد.

وی در خصوص اینکه هر روز در شهر تهران ۵۰۰ هزار نفر شهروند تهرانی در بوستان ها ورزش می کنند، اظهارکرد: از تعداد یکهزار و ۱۰۰ مجموعه ورزشی، ۴۰۰ مجموعه بزرگ ورزشی چند منظوره و ۴۸۰ زمین چمن داریم. همچنین در ۱۲۰۰ بوستان نیز به صورت مجزا لوازم ورزشی پارکی و ۱۲۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی مستقر است که در تمام ایام کرونا در بوستان های پایتخت فعال بوده اند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا برای ورزش های پربرخورد مخاطب ورزشی خود را از دست دادیم، افزود: به همین منظور تلاش کردیم تا با شبکه های مجازی مجددا مخاطب را در قالب برنامه های ورزشی حفظ کنیم که تاکنون نیز کارهای بسیار زیادی را در این زمینه انجام داده ایم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در ایام کرونا توصیه می کنیم که شهروندان در منزل نمانده و به ورزش پارکی و فضای باز روی بیاورند، گفت: ۶۰ درصد از ایرانی ها کم تحرک هستند و متاسفانه تحرک بانوان کمتر است. این در حالی است که شاهد چاقی ۱۴ درصدی فرزندانمان در ۲ هزار روز طلایی اول زندگیشان یعنی تا ۶ سالگی هستیم که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

وی افزود: بیش از یک هزار شبکه مجازی در مناطق ۲۲گانه شهر داریم، اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته و تا امروز ۸۰۰ هزار مخاطب ورزشی را با برنامه هایی همچون ورزش در خانه، مادر و کودک، مادر و دختر، پدر و پسر و … بار دیگر جذب کرده ایم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محسنی با بیان اینکه در طول سال ۵۰ تا ۶۰ روز آلودگی هوا را در شهر تهران داریم، خاطر نشان کرد: ورزش در فضای آزاد ویژگی های خاص خود را دارد؛ چراکه شش ها از اکسیژن بیشتری استفاده می کند و چناچه هوا آلودگی نداشته باشد، می توان از بوستان های پایتخت برای ورزش بهره برد.

اتتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.