کد خبر : 79292
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
-

۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه مشهد بستری هستند

۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه مشهد بستری هستند
دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر با شرایط سخت و بحرانی روبرو هستیم، گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از ۳۲۰۰ نفر فراتر رفته است. از مجموع بیماران بستری شده ۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گزارش سورپرس، علی اصغر انجیدنی، دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: در حال حاضر با شرایط سخت و بحرانی روبرو هستیم به گونه‌ای که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از ۳۲۰۰ نفر فراتر رفته است. از مجموع بیماران بستری شده ۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. شرایط استان خراسان رضوی به ویژه مشهد بسیار حاد و بحرانی است و متاسفانه در حال حاضر با افزایش روزافزون تعداد بیماران سرپایی و بستری قرار داریم.

وی افزود: در زمان اوج پیک بهترین راهکار ایجاد محدودیت‌های کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاد از ماسک، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است. بیش از ۱۸ ماه از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و حوزه سلامت با تمام توان و ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به بیماران است، اما باید توجه داشت توان نیروی انسانی و ظرفیت مراکز درمانی محدود است و همکاری مردم می‌تواند در کاهش این فشار کاری بسیار موثر باشد.

دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: از مردم کشور درخواست می‌کنیم  که در حال حاضر مشهد در شرایط خاصی قرار دارد به این شهر سفر نکنند تا بتوانیم به شکل مناسبی از این بحران خارج شویم.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.