کد خبر : 17815
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
-

۴ هزار زندانی آذربایجان‌غربی در مرخصی به سر می‌برند

۴ هزار زندانی آذربایجان‌غربی در مرخصی به سر می‌برند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار زندانی با هدف کاهش جمعیت در ندامتگاه‌ها و یشگیری از شیوع بیماری کرونا در مرخصی به سر می برند و روند آزادی آنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش سورپرس، علی اکبر گروسی روز شنبه در شانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به تمدید مرخصی این زندانیان، افزود: علاوه بر آن هر روز بر تعداد زندانیانی که به مرخصی می‌روند، افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای امن در داخل زندان‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مهمترین هدف اجرای این طرح در کشور و آذربایجان‌غربی است.

وی با قدردانی از اقدامات خوب انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: دستگاه قضا در استان پشتیبان تصمیم‌های این ستاد است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: همه باید از تصمیم‌های این ستاد تبعیت کنند و علاوه بر دریافت کمک‌های مردمی، با همه توان در راستای اجرای این تصمیم‌ها تلاش داشته باشند.

«گروسی» با تاکید بر برخورد با شایعه‌سازان و تشویش‌کنندگان اذهان عمومی در موضوع کرونا، ادامه داد: هر نوع اختلال تهدیدکننده بهداشت عمومی، طبق نص صریح قانون مستلزم برخورد قضایی است و رسانه‌ها نیز باید در این خصوص موارد لازم را رعایت کنند.

وی گفت: این برهه، دوره‌ای استثنایی برای فضای مجازی است زیرا جنگی تمام عیار به راه افتاده است که باید همه ما کمک کنیم تا این جنگ را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: این برهه، دوره تخریب نیست و رسانه‌ها باید از عیب‌جویی نسبت به مسوولان استان فاصله بگیرند و از دامن‌زدن به فضای شائبه، دروغ و تشویش خودداری کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: الان زمان همدلی است و همه ما باید از سلامت جامعه دفاع کنیم.
«گروسی» با اشاره به تکلیف همه دادستان‌های استان برای حضور موثر در کنار فرمانداران، افزود: برخورد با احتکارکنندگان لوازم بهداشتی، اهتمام ویژه برای تعطیلی مکان‌های عمومی و محل انتشار ویروس و جلوگیری از فعالیت برهم زنندگان نظم عمومی در مناطق مختلف از جمله موارد همکاری در این بخش است.

وی تاکید کرد: ما باید در داخل شهرها نیز نظیر ورودی و خروجی شهرها، تردد را کنترل کنیم و اجازه تردد غیرضروری را هم به افراد ندهیم تا رفت و آمد در داخل شهرها به حداقل برسد و زمینه کنترل بیماری فراهم شود.

در کل کشور بیش از ۸۰ هزار زندانی جریام کیفری با هدف مقابله با شیوع بیماری کرونا در مرخصی به سر می‌برند.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.