کد خبر : 19039
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
-

۴۵ مرکز نگهداری سالمندان آلوده به کرونا شد‌ه‌اند

۴۵ مرکز نگهداری سالمندان آلوده به کرونا شد‌ه‌اند
رئیس سازمان بهزیستی، در تشریح وضعیت کرونا در مراکز بهزیستی، گفت: از ۲۵۳۱ مرکز نگهداری سالمندان، تاکنون ۴۵ مرکز آلوده شده اند.

به گزارش سورپرس؛ وحید قبادی دانا، روز یکشنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ سالمندی نداشتیم که به بیمارستان‌ها برود و در آنجا خدمات دریافت نکند یا اینکه بگویند به آنها ونتیلاتور یا آمبولانس اختصاص نمی‌دهیم که این جای تشکر از وزارت بهداشت دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین حرکت سازمان بهزیستی اقدام زودهنگام از ۵ بهمن ۹۸ بود، همزمان با اینکه در چین شیوع کرونا اعلام شد. طبق آمار در منابع علمی ۵.۳ احتمال ابتلای گروه‌های سالمندی و معلولین بیشتر از مردم عادی است و ۴.۸ برابر احتمال مرگ و میر آنها بیشتر است.

قبادی افزود: از ۲۵۳۱ مرکز نگهداری سالمندان، تاکنون ۴۵ مرکز آلوده شده‌اند که این ۱.۸ درصد کل مراکز کشور را تشکیل می‌دهند. به طور خاص برای مراکز سالمندان و معلولان ۳۰ مرکز آلوده است که ریت ما ۴.۲ درصد است.

وی گفت: میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولین تا ۲۳ فروردین ۹۹، تعداد فوت در مراکز ۵۵ نفر بوده که ۱.۲ درصد کل فوت شدگان کشور را در اثر کرونا تشکیل می‌دهد. از این ۵۵ نفر، ۷۱ درصد سن بالای ۷۰ سال داشتند و ۲۷ درصد سن بالای ۹۰ سال داشتند.

قبادی دانا ادامه داد: ۵۹ نفر از کسانی که در مراکز سالمندان مبتلا شده بودند، بهبود یافتند. از ۱۰ هزار کودک بی سرپرست، هیچ آمار فوتی با تلاش مربیان آنها نداشتیم. ۷ مورد کرونا مثبت در یکی از مراکز نگهداری بودند که بهبودی برای آنها حاصل شد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در پاتوق معتادان متجاهر با ۲۵۸ تیم مراجعه و آموزش‌های لازم را به آنها دادیم و ۴۸۷ هزار ماسک و ۵۶۴ هزار دستکش بین آنها توزیع شد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.