کد خبر : 26837
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
-

معاون وزیر بهداشت:

۴۰درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده اند

۴۰درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده اند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی استانها مثل قم و گیلان حدود ۴۰ درصد مردم به کرونا و بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند. در تهران این میزان حدود ۱۵درصد جمعیت است و در استانهای دیگر کمتر است.

به گزارش سورپرس، علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، درباره میزان ابتلا به کرونا در کشور افزود: در مورد اینکه چند درصد کشور درگیر کرونا شده است نمی توان یک آمار کلی کشور اعلام کرد چون استان به استان فرق می کند. در برخی استانها ۴ درصد یا ۵ رصد میزان درگیری با کرونا بوده است.برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران بر اساس بررسی های سرولوژی کمتر از ۲۰ درصد و حدود ۱۵ درصد درگیری داشته ایم. قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده اند. اگر قرار به ایمنی حمعی برسیم بالای ۶۵ دصد درگیری باید باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره اینکه آیا ابتلای دوباره به کرونا وجود داشته است گفت: گزارشی از اینکه بیمارانی دوباره مبتلا شده باشند نداشته ایم. اگر تست کسی تست مثبت شده باشد تا ۶۰ روز بعد ممکن است تست او مثبت باشد. این به معنای آلودگی محدد نیست. تکه های ویروس مثبت تلقی در بدن باقی ماند. این ویروس در بافت ریه یا مخاط سینوس تا مدتها باقی می ماند اما مثبت های بعدی بیماری زایی جدید نیست.

رئیسی گفت: اشتباهی که صورت گرفته و چند بار هم گزارش شده درباره ابتلای مجدد به کووید ۱۹ اشتباه بود ضمن اینکه اگر فردی بعد از یک بار تست مثبت تست او منفی و بعد دوباره مثبت شود ممکن است در زمانی که منفی شده است، منفی کاذب بوده باشد چون تست کرونا در ۴۰ درصد موارد منفی کاذب دارد. بنابراین تاکنون تاکنون گزارش مستندی از دوباره گرفتن کووید۱۹ نداشته ایم.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.