کد خبر : 1116
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
-

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تخصیص۳۷ درصدی اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تخصیص۳۷ درصدی اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد اما با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای تنها ۳۷ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش سورپرس از خانه ملت، محمد شریعتمداری روز یکشنبه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: در قانون بودجه سال گذشته برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای تنها ۳۷ درصد آن تخصیص پیدا کرد.

همسان سازی ۱۴ تا ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اعتبار مصوب قانونی حدود ۱۴ تا ۱۸ درصد در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت روبه جلو داشت که این درصد نیز بخش کوچکی از مسیر است، افزود: امیدوارم از محل تامین منابع از سایر حوزه‌ها به ویژه پیش بینی اعتبارات موردنیاز در بودجه سال ۹۹ همسان‌سازی حقوق که یکی از مهمترین نیازهای جامعه بازنشستگان کشور است، تامین شود.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه همسان‌سازی یکی از مطالبات به حق بازنشستگان است که باید اجرایی شود، اضافه کرد: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری ۱.۵ میلیون بازنشسته و صندوق تامین اجتماعی ۳.۲ میلیون بازنشسته دارد باید تمام تلاش و توان خود را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بکار بریم.

دغدغه‌ای برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد

شریعتمداری درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نیز یادآورشد: در حال حاضر نگرانی برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد، بخشی از آنها مانند سازمان تامین اجتماعی از محل منابع درون سازمانی با پایداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، البته این سازمان طلب‌هایی را نیز از برخی بدهکاران بزرگ مانند مجموعه شهرداری‌ها و نظام پیمانکاری کشور دارد.

تخصیص ۸۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای تامین نیاز بازنشستگان

وی با بیان اینکه سایر صندوق‌ها نیز که با محدودیت منابع روبه رو شده و از پایداری خارج شده‌اند تحت تکلف دولت قرار گرفتند، یادآور شد: در قانون بودجه سال قبل، ۸۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای تامین نیاز بازنشستگان پیش‌بینی و در اختیار قرار داده شد به همین دلیل بازنشستگان دغدغه‌ای برای تامین منابع نداشته باشند.

انتهای ‍پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.