کد خبر : 61859
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
-

مناسب‌سازی ۳۵ درصد ساختمان‌های اداری کرمان برای معلولان

مناسب‌سازی ۳۵ درصد ساختمان‌های اداری کرمان برای معلولان
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت‌: بیش از ۳۵ درصد ساختمان‌ها مناسب سازی شده و ۶۵ درصد به دلایل مختلفی از قبیل کمبود اعتبارات و قدیمی بودن ساختمان‌ها همچنان مناسب سازی نشده است.

به گزارش سورپرس، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان روز یکشنبه در چهارمین و آخرین نشست ستاد مناسب سازی سال جاری با قدردانی از همکاری‌های ارزشمند متولیان امر در رساندن استان کرمان به نقطه مطلوب در زمینه مناسب سازی به اقدامات گسترده انجام شده در این رابطه افزود: با پیگیری بهزیستی و همراهی مسئولان استان به ویژه استاندار سابق و فعلی و شهردار کرمان پیشرفت‌های خوبی را در بخش مناسب سازی اماکن و محیط های شهری و اداری در کرمان داشته ایم.

وی از مهم‌ترین دلایل عدم مناسب سازی اماکن شهری را عقب ماندگی تاریخی و قدیمی بودن معابر و ساختمان‌ها دانست و بر لزوم همکاری بیشتر همه دست اندرکاران در رفع این عقب ماندگی و رسیدن به نقطه مطلوب و قابل قبول برای جامعه افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: پیگیری جدی نمایندگان جامعه هدف در این زمینه تاکنون نتایج قابل قبولی را در بر داشته که امیدواریم با ادامه این روند و پیگیری جدی مدیران ارشد استانی در کنار همکاری متولیان و مجریان طرح ها و پروژه های عمرانی شاهد اتفاقات مطلوب در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز با تاکید بر پیگیری مصوبات نشست‌های گذشته تصریح کرد: گزارش همه دستگاه های مربوطه باید در نشست آینده ستاد مناسب سازی استان ارائه شده و درصورت قصور هریک از دستگاه ها؛ با آنان برخورد خواهیم کرد.

مصطفی موسوی آیت اللهی ضمن انتقاد صریح از دستگاه ها و مدیرانی که به مصوبات این ستاد عمل نکرده اند گفت: اگر طی روز های باقیمانده تا جلسه بعد اقدامات خواسته شده اجرایی نشوند اهرم های تنبیهی خود را به کار می‌گیریم.

وی از نماینده افراد دارای معلولیت خواست طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا در کارگروهی متشکل از مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و بهزیستی و استانداری بررسی و امکانات اجرایی آن فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری کرمان نظارت و پیگیری ابلاغیه های ارسالی به ادارات را ضروری دانست و از بهزیستی خواست برنامه مناسب سازی ادارات در سال ١۴٠٠را در جلسه آینده اعلام کنند.

موسوی آیت الهی همچنین از تعیین پنج شهر پایلوت به عنوان شهر بدون مانع خبر داد و گفت : این طرح سه ساله برنامه ریزی شده و امیدواریم این شهرها به شهر بدون مانع تبدیل شوند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.