کد خبر : 85822
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
-

۲۳ تا ۲۶ آذر، برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه های برتر

۲۳ تا ۲۶ آذر، برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه های برتر
اولین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر (نشریات چاپی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال و چند رسانه‌ای ایران) نخستین بار توسط بخش خصوصی از ۲۳ تا ۲۶ آذر در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.
به گزارش سورپرس، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر با بیان اینکه این نمایشگاه در فضای ده هزار متری برگزار می‌شود افزود: ما در کشورمان دارای رسانه‌های قوی هستیم و من از همه رسانه‌ها و مطبوعات دعوت می‌کنم که به خانه خودشان برگردند و امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه ظرفیت و توانمندی‌های رسانه‌ای کشورمان را به برای جامعه خودمان و کنش‌گران خارجی به نمایش بگذاریم.
حسن زمانی گفت: دولت جدید با رویکردی جدید کارش را شروع کرده و خبر‌های خوشی در راه است که ما از رسانه‌ها می‌خواهیم بیایند و در این نمایشگاه که محل تلاقی مسئولان رسانه‌ها و مردم است با مسئولین گفتگو و منعکس کننده خبر‌های خوش برای جامعه باشند.
مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور هم در این نشست گفت: ما به عنوان شرکت تعاونی مطبوعات کشور و قدیمی‌ترین تشکلی که بالغ بر دو هزار و دویست روزنامه و مجله عضو آن هستند برای برگزاری این نمایشگاه آرزوی موفقیت می‌کنیم و خوشحالیم که بعد از ۲۳ سال فطرت که نمایشگاه توسط دولت برگزار می‌شد؛ رسانه‌ها می‌خواهند این قالب را بشکنند و توسط بخش خصوصی غیر دولتی دور هم جمع شوند.
علی اکبر بهبهانی با بیان اینکه هدفمان از برگزاری نمایشگاه، نمایش مطبوعاتی نیست افزود: همه می‌دانیم در حدود دو سال گذشته خیلی از کسب و کار‌ها تعطیل شد از جمله بسیاری از رسانه ها، شعار نمایشگاه بین المللی رسانه امسال “دوباره زندگی” است و می‌خواهیم همه رسانه‌ها را دور هم جمع کنیم و هیات دوباره‌ای به آن‌ها بدهیم تا بتوانند رسالت خودشان را از این به بعد پربارتر ظاهر شوند.
وی با بیان اینکه رویکردمان تقویت اقتصادی رسانه هاست گفت: این نمایشگاه محل خوبی برای انعقاد قرارداد میان رسانه‌ها و یافتن مخاطب برای رسانه هاست، اما درعین حال از دولت حمایت جانانه از رسانه‌ها را طلب می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور افزود: دو بخش مهم را در نظر گرفتیم یکی موزه رسانه است که وسایل ارتباط جمعی را از حدود پنجاه سال پیش تابحال را به نمایش خواهیم گذاشت و از همه مهمتر بخش تکریم خبرنگاران شهید که در راه رسالتشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
بهبهانی با تاکید بر تقویت ارتباط مردم و رسانه هاست در نمایشگاه رسانه گفت: ما می‌خواهیم این نوید را به مردم بدهیم که رسانه‌ها پل ارتباطی قوی شما با مسئولین خواهند بود.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر با تاکید براینکه این نمایشگاه از صفر تا صدش را بخش غیر دولتی برگزار می‌کند گفت: معمولا مراحل آماده سازی نمایشگاه رسانه از شش ماه قبل انجام می‌شد منتها با توجه به زمان اندک باقی مانده تلاش بیشتری صورت می‌گیرد تا بتوانیم نمایشگاه را سر موعد مقرر برسانیم.
منافی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار مهم است گفت: شیوه نامه‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری نمایشگاه‌ها در ایام کرونا ابلاغ شده است که ما طبق همان شیوه نامه‌ها اقدام می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر ارزیابی میزان حضور رسانه‌ها در نمایشگاه رسانه افزود: زمینه برای حضور همه رسانه‌ها فراهم است و تمام رسانه‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و ما بدون هیچ وابستگی حزبی و گروهی از حضور همه رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و مطنیم که رسانه‌ها مشارکت بالایی خواهند داشت.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر با بیان اینکه رسانه‌ها، رکن چهارم دموکراسی هستند افزود: تاکنون برای ۱۶ هزار رسانه مجوز صادر شده است که حدود دو هزار رسانه فعالند که ۱۲۰۰ رسانه برخط و ۸۰۰ رسانه؛ نشریات هستند که از همه آن‌ها برای مشارکت در نمایشگاه رسانه دعوت می‌کنیم.
منافی افزود: همه رسانه ای‌ها از فردا ۲۶ مهر تا ۱۰ آبان می‌توانند وارد سایت نمایشگاه شوند و برای حضورشان ثبت نام کنند و با توجه به محدودیت زمانی خواهش مان این است که ثبت نامشان را انجام دهند تا زودتر بتوانیم جانمایی غرفه‌ها را داشته باشیم.
وی درخصوص هزینه غرفه‌ها گفت: هر مکانی که می‌خواهیم اختیار کنیم مستلزم صرف هزینه‌ای است، اما تعرفه کار‌های فرهنگی در نمایشگاه کمتر است و طبق رایزنی‌ها با مسئولان نمایشگاه بین المللی قرار است غرفه‌ها با تخفیف بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد که ما تعرفه هر متراژ غرفه را در سایت اعلام می‌کنیم و کار‌های مالی در همان سایت انجام می‌شود.
این نشست خبری با حضور دکتر حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی و دکتر علی اکبر بهبهانی مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور، مهندس داوود منافی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر در تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی برگزار شد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.