کد خبر : 72903
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
-

از سوی وزارت علوم؛

۲۲ دانشگاه سراسری مامور همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی شدند

۲۲ دانشگاه سراسری مامور همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی شدند
معاون مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم از همکاری مشترک ۲۲ دانشگاه با دانشگاه‌های خارج از کشور در قالب آئین نامه کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ عبدالحمید علیزاده گفت: اخیرا آئین نامه‌ای از سوی مرکز علمی بین المللی وزارت علوم تدوین و با امضای وزیر علوم ابلاغ شد که به موجب آن مدیریت همکاری بین المللی با یک کشور خاص را به یک دانشگاه خاص واگذار می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۲ کارگروه ملی بر اساس این سند و آئین نامه تشکیل شده که به صورت رسمی کار خود را با کشورهای مختلف آغاز کرده‌اند که عنوان مثال می‌توان به دانشگاه خوارزمی اشاره کرد که کارگروه ملی برای همکاری با دانشگاه‌های کشور اتریش است.

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم ادامه داد: ۲۱ دانشگاه دیگر در این قالب این آئین نامه فعالیت می‌کنند، و موضوع آئین نامه مذکور مأموریت سپاری به دانشگاه‌ها برای تقویت نهادهای علمی ایران است که تدوین، ابلاغ و عملیاتی شده است.

وی درباره آمار تعداد پروژه‌های علمی با دانشگاه‌های خارجی گفت: آمار تعداد پروژه‌های بین المللی با محققان کشورهای خارجی بسیار بالا است به عنوان مثال کارگروه‌های ملی همکاری با اتریش، آلمان، سوئیس، ترکیه و هند، هرکدام به صورت مشترک با محققان داخل کشور در حال انجام ۱۵ تا ۲۰ طرح بین المللی هستند که برخی از آنها نهایی شده است.

وی درباره اینکه آیا نظارتی هم بر عملکرد دانشگاه‌های مأمور صورت می‌گیرد یا خیر افزود: در متن آئین نامه صراحتاً آمده است که تمام ماموریت‌هایی که به دانشگاه‌ها در قالب «کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین المللی» سپرده می‌شود مدت و دوره معین و همچنین کمیته ارزیابی دارد در صورت عدم تحقق اهداف سپرده شده، طبیعتاً کارگروه ملی به دانشگاه دیگری سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.