کد خبر : 78370
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
-

۱ تا ۵ سال حبس برای جعل صفحه در فضای مجازی

۱ تا ۵ سال حبس برای جعل صفحه در فضای مجازی
یک کارشناس حقوقی گفت: عنوان شکایت صفحه جعلی، در فضای مجازی "جعل رایانه‌ای" است و یک تا ۵ سال حبس دارد.

به گزارش سورپرس، محمد مهاجری، کارشناس حقوقی با حضور در برنامه تلویزیونی درباره نحوه پیگیری حقوقی شکایت‌های مربوط به فضای مجازی گفت: برای پیگیری و اثبات توهین و نشر اکاذیب و جرائم دیگر در فضای مجازی هم قوه قضائیه مشکلاتی دارد و هم شخص شاکی، پس لازم است فضای مجازی با قوانین جامعی به‌صورتی مدیریت شود که هم این مشکلات کمتر اتفاق بیفتد و هم راحت‌تر اثبات شود.

این کارشناس حقوقی با بیان اینکه پلیس فتا به عنوان ضابط قضائی مسئول پیگیری شکایات مردم در فضای مجازی است و بررسی‌های خود را به دادسرای جرائم رایانه‌ای ارجاع می‌دهد، گفت: دادسرای جرائم رایانه‌ای مرجع رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه فضای مجازی است. وی با اشاره به اینکه عنوان شکایت صفحه جعلی، در فضای مجازی “جعل رایانه‌ای” است، گفت: ارتکاب به این جرم یک تا ۵ سال حبس دارد.

به گفته وی، توهین در فضای مجازی به طیف‌های متفاوتی تقسیم می‌شود و عمده توهین‌ها جزای نقدی در پی دارد. مهاجری بیان کرد: مردم برای شکایت از کلاهبرداری‌های اینترنتی (خرید و فروش) با مبالغ کم باید ابتدا به پلیس فتا مراجعه کنند در سایت پلیس فتا هم بخش گزارش دهی وجود دارد که می‌توانند در آن قسمت گزارش خود را ثبت کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.