کد خبر : 132493
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
-

یک پیش‌بینی جذاب درباره بورس

یک پیش‌بینی جذاب درباره بورس
بورس هنوز سردرگم میان شرایط صعودی و نزولی باقی مانده و بازار همچنان در حال حرکت در مسیر افقی است.

به گزارش سورپرس؛ پس از یک افت پرشتاب، حالا بورس در حال حرکت در مسیر افقی است. بازار سهام مدتی است که در مسیر افقی حرکت می کند و به اصطلاح خود بورسی ها، رنج می زند.

در این شرایط، بازار چند روز مثبت می شود و چند روز منفی. قدرت خریداران گاهی کم می شود و گاهی زیاد. پول گاهی اوقات وارد بازار می شود و گاهی از آن خارج می شود. اما تنها چیزی که در یک مسیر مشخص حرکت می کند، ارزش معاملات خرد است.

ارزش معاملات خرد در این شرایط، کاهشی شده و اصلا رو به بالا حرکت نمی کند. نه در روزهای منفی و نه در روزهای مثبت، ارزش معاملات بالا نمی رود بلکه با یک شیب آرام، در حال کم شدن است و حالا زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان تثبیت شده است.

ارزش معاملات امیدوارکننده نیست

ارزش معاملات خرد همان چیزی است که باید در این روزها به دقت رصد شود تا از زمان بازگشت بازار آگاه شویم. هر گاه ارزش معاملات خرد در چند روز متوالی رشد کرد و به اعداد بالایی رسید، می توان گفت که دوباره روزهای خوب بورس آغاز شده و بازار رو به بالا حرکت خواهد کرد.

اما در این روزها که ارزش معاملات زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده، نمی توان خیلی به وضعیت بازار امیدوار بود. در روز شنبه این هفته که آخرین روز معاملاتی بورس بود، ارزش معاملات خرد به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسید که رقم بسیار کمی است. البته باید این را در نظر گرفت که روز شنبه، بین دو تعطیلی دو روزه بود و در چنین روزهایی طبیعی است که ارزش معاملات پایین بیاید.

حالا امروز می توان انتظار داشت که ارزش معاملات خرد دوباره به بالای ۸ هزار میلیارد تومان بازگردد اما این رقم، چیزی نیست که باعث خوشحالی بورسی ها شود. ارزش معاملات خرد باید به بالای ۱۲-۱۳ هزار میلیارد تومان برسد تا بتوان گفت که بازار دوباره در حال تکان خوردن است.

بازار متعادل

شنبه سرمایه گذاران حقیقی حدود ۳۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار کردند که این هم رقم امیدوارکننده ای نیست. ضمن اینکه رقم خروج پول در روزهای گذشته، نسبت به رقم ورود پول برتری داشته است.

همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز شنبه عدد ۱.۲۸ را ثبت کرد که با توجه به مثبت بودن بازار، عدد بدی نیست.

اما برای امروز با توجه به روند معاملات روز شنبه می شد بازاری مثبت را پیش بینی کرد که به دلیل تمایل دلار به کاهش قیمت، این موضوع به صورت موقت اثر منفی بر بورس می گذارد و با این حساب می توان گفت که امروز احتمالا شاهد بازاری متعادل خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.