کد خبر : 5247
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
-

یزد شهر دوستدار معلولین می شود

یزد شهر دوستدار معلولین می شود
معاون خدمات شهری شهردار یزد در خصوص مناسب‌سازی شهر برای معلولان گفت: یزد می‌تواند پایلوت شهر دوستدار معلول در کشور باشد و پیشنهاد "یزد، شهر در دسترس برای معلولان" به وزارت کشور اعلام‌ شده است.

به گزارش سورپرس، حسین صالحیان، معاون خدمات شهری شهرداری یزد  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یزد دارای نمانام‌های زیادی است که با دست و اندیشه و هنر یزدی‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد: توجه به افراد توانخواه در فرهنگ یزدی‌ها همواره مورد توجه بوده است.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت وظیفه حمایت از افراد توانخواه اعم از معلول، کودکان و یا کهنسالان را بر عهده‌ دارند که اگر تا به امروز آنها به همه وظایف خود عمل کرده بودند معضلات امروز را شاهد نبودیم و در هیچ نقطه‌ای از شهرهای ایران مشکلی برای این افراد وجود نداشت.

معاون خدمات شهری شهردار یزد عنوان کرد: اگر تعداد معلولان در سطح معابر شهر کم است به علت مناسب نبودن محیط است درحالی‌که طبق آمار سازمان بهزیستی یک‌هشتم جمعیت ایران دچار معلولیت ساده تا شدید هستند.

وی با اشاره به جریان سازی برای معلولان در شهر یزد گفت: سال گذشته پنج پارک را برای معلولان مناسب‌سازی کردیم.

صالحیان تصریح کرد: پیشنهاد کردیم در پروژه‌های عمرانی شهرداری افرادی که دارای معلولیت هستند به‌عنوان ناظر پروژه حضور داشته باشند و ناظران افتخاری ساخت پروژه‌ها باشند تا مناسب‌سازی ساختمان برای تمامی معلولان انجام شود.

وی گفت: برای اولین بار در بودجه شهرداری، موضوعات مرتبط با بحث مناسب‌سازی برای معلولان دیده شد و لازم است این کار به جریان همیشگی تبدیل شود و سال‌های آینده نیز شاهد اجرای این طرح و اعمال آن در بودجه شهرداری باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار یزد با بیان اینکه یزد می‌تواند پایلوت شهر دوستدار معلول در کشور باشد، گفت: پیشنهاد “یزد، شهر در دسترس برای معلولان” به وزارت کشور اعلام شد و امیدواریم در کمیته تخصصی وزارت کشور با حضور نماینده بهزیستی و شهرداری تایید شود.

وی گفت: در صورت تایید این عنوان همه دستگاه‌ها برای بهسازی مسیرها برای توانخواهان موظف به اجرای ضوابط هستند.

صالحیان با بیان اینکه یزد شهری ثبت‌ شده در فهرست میراث جهانی است، افزود: یکی از شاخص‌های یزد برای حفظ و تقویت این برند توجه به موضوع مناسب‌سازی است.

وی با اشاره به جشنواره ملی گردشگری معلولان گفت: به بهانه جشنواره بعضی مسیرهای بافت تاریخی یزد، هتل‌ها و مسیرهای پیاده سطح شهر مرمت و رمپ‌های استاندارد ایجاد شد.

معاون خدمات شهری شهردار یزد تأکید کرد: از زمان ساخت مسجد جامع یزد که قرن‌ها از آن می‌گذرد برای نخستین بار یک فرد دارای ویلچر می‌تواند به‌ راحتی وارد مسجد شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه اتوبوس خط واحد در یزد به رمپ مناسب معلولان مجهز شده است.

صالحیان مناسب‌سازی کمپ‌های کویر نوردی را از دیگر اقدامات جدید در خصوص مناسب‌سازی محیط برای معلولان عنوان کرد و گفت: با کمک بخش خصوصی تجهیزاتی در آنجا فراهم شد و نمایندگان جامعه معلولان به‌راحتی توانستند در کمپ‌های کویر نوردی حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امروز معلولان توانستند به‌راحتی وارد ساختمان ورزش زورخانه‌ای شوند و ورزش باستانی را از نزدیک ببینند.

معاون خدمات شهری شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی شهر دوستدار معلول در شهرداری یزد این خدمات به‌طور دائمی برای معلولان در شهر ارائه شود.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.