کد خبر : 70976
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۳
-

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند
جالب است بدانید، برخی از گیاهان علاوه بر زیبایی، هوای خانه شما را نیز تمیز و تصفیه می‌کنند.

به گزارش سورپرس؛ پروژه‌هایی همچون نصب کفپوش یا نقاشی دیوار‌های خانه منجر به انتشار مواد شیمیایی مضر و آلودگی هوای خانه می‌شوند، اما انتخاب دقیق و قرار گیری گیاهان مناسب خانه در نهایت می‌تواند خانه شما را به مکانی سالم‌تر برای استراحت تبدیل کند.

ژربرا جامزونی

علاوه بر زیبایی و رنگ شاد قرمز، زرد، نارنجی یا صورتی، گل ژربرا جامزونی پاک کننده موثری از سموم فرمالدئید، تری کلر اتیلن و بنزن است که در طیف وسیعی از مواد خانگی از رنگ‌ها تا الیاف مصنوعی یافت می‌شود. گیاه را در اتاقی با نور طبیعی فراوان قرار دهید و خاک را مرطوب، اما خوب زهکشی شود.

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

 پیچک انگلیسی

رشد این گیاه سریع و آسان بوده و در کاهش ذرات موجود در هوا مؤثر است. پیچک انگلیسی تصفیه کننده مناسبی برای هوای حمام یا اتاق است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که پیچک همچنین می‌تواند به مقابله با سطح قالب در خانه کمک کند. روزانه چهار ساعت از نور مستقیم خورشید را به پیچک انگلیسی خود بدهید و با هوای پاک و سم زدایی عشق را به شما باز می‌گرداند.

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

 گیاه مار

با استفاده از این گیاه در اتاق خواب خود، شما یک خواب عالی را تجربه می‌کنید. قسمت نو زرد این گیاه شبانه اکسیژن را آزاد می‌کند و به شما کمک می‌کند هنگام خواب بهتر نفس بکشید. این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا از فرمالدئید، زایلن، بنزن، تولوئن و تری کلر اتیلن است. مراقب باشید که آب زیاد ندهید، زیرا ریشه‌ها مستعد پوسیدگی در خاک مرطوب هستند.

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

گل داودی

آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود را با یک گل داودی زیبا کنید. این شکوفه‌های زیبا به فیلتر بسیاری از سموم از جمله آمونیاک و بنزن کمک می‌کنند، که اغلب در پلاستیک، مواد شوینده و چسب یافت می‌شوند. این گیاه عاشق نور خورشید است، بنابراین آن را در محلی در نزدیکی پنجره آفتابگیر قرار دهید.

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

گل عنکبوتی یا گل گندمی

گیاه گل گندمی بی سر و صدا با سموم از جمله منوکسید کربن، فرمالدهید و زایلن می‌جنگد. اگر حیوانات خانگی دارید، این یکی از معدود گیاهان خانگی است که برای حیوانات غیر سمی است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.