کد خبر : 58609
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
-

گوگل کروم عمر باتری لپ تاپ را کم می‌کند

گوگل کروم عمر باتری لپ تاپ را کم می‌کند
گوگل کروم در طول زمان طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است، اما این مرورگر بیشتر از حد لازم از رم و قدرت پردازش دستگاه استفاده می‌کند.
به گزارش سورپرس، گوگل کروم در طول زمان، لشگری از طرفداران برای خود دست و پا کرده است، اما این مرورگر شهرت خاصی نیز دارد. هر از چندگاهی می‌شنویم که این مرورگر بیشتر از حد لازم از رم و قدرت پردازش دستگاه استفاده می‌کند و حالا مدرک جدیدی برای اثبات این نظریه ارائه شده است.
در ویدیویی که چند روز پیش منتشر شد مایکروسافت چهار لپ تاپ مشابه را که در حال پخش یک ویدیوی آنلاین مشخص در چهار مرورگر مختلف بودند در کنار یکدیگر قرار داد. این چهار مرورگر Chrome، Firefox، Opera و Edge بودند. هدف چه بود؟ بررسی این که کدام لپ تاپ بیشتر دوام می‌آورد. می‌توانید برنده را حدس بزنید؟
در این رقابت یک طرفه، لپ تاپی که Edge بر روی آن نصب شده بود ۷۰ درصد بیشتر از لپ تاپ دارای گوگل کروم روشن ماند. البته شاید شما این نتایج را جدی نگیرید، اما این اولین بار نیست که کروم به خاطر استفاده بیش از حد از توان سیستم مورد سرزنش قرار گرفته است. ختم کلام: اگر شما تقریبا درون مرورگرتان زندگی می‌کنید، همان طور که اکثر ما این کار را انجام می‌دهیم، شاید وقت آن رسیده که از مرورگر دیگری استفاده کنید البته اگر می‌خواهید از طول عمر باتری که برایش پول دادید به طور کامل استفاده کنید.
اما Edge چطور است؟ جدیدترین مرورگر مایکروسافت نسبت به Internet Explorer برتری چشمگیری دارد. اما هنوز هم از نبود یک چیز رنج می‌برد: قابلیت استفاده از افزونه‌های شخص ثالث. این ویژگی در ادامه تابستان امسال اضافه خواهد شد و شما همین الان هم می‌تاونید برخی از این افزونه‌ها ازمایش کنید، اما به نظر می‌آید زمان زیادی طول بکشد تا بتوانیم تمام افزونه‌های مورد علاقه خود در کروم را-به فرض این که تمام آن‌ها برای Edge تولید شوند- بر روی Edge استفاده کنیم.
تنها فایرفاکس باقی مانده است. اگرچه مرورگر موزیلا تنها یک ساعت بیشتر از کروم در ویدیوی ازمایشی که درمورد آن صحبت شد دوام آورد، اما آزمایش‌های مایکروسافت در دنیای واقعی نشان می‌دهد که مصرف فایرفاکس تنها مقدار کمی از Edge بیشتر است.
گوگل کروم عمر باتری لپ تاپ را کم می‌کند!
در نتیجه اگرچه ممکن است کمی غیرعاقلانه باشد تا از داده‌های مایکروسافت به عنوان اهرمی برای انتقال به فایرفاکس استفاده کنیم، اما من حدس می‌زنم که بیشتر کاربران کروم رضایت بیشتری از استفاده از فایرفاکس به جای کروم داشته باشند تا استفاده از Edge.
جابجایی به فایرفاکس
اگر آماده هستید تا با کروم خداحافظی کنید، جابجایی به فایرفاکس کار خیلی سختی نیست. این کار در چند قدم ساده انجام می‌شود.
بوک مارک ها، کوکی‌ها و history کروم را منتقل کنید. نسخه فایرفاکس هر افزونه‌ای را که بر روی کروم داشتید نصب کنید. در فایرفاکس تغییراتی اعمال کنید تا شبیه کروم عمل کند. نحوه انتقال بوک مارک‌ها و کوکی‌ها و …
گوگل کروم عمر باتری لپ تاپ را کم می‌کند!
فایرفاکس را نصب کرده و اجرا کنید سپس Ctrl-Shift-B را فشار دهید تا صفحه مدیریت بوک مارک‌ها باز شود. بر روی منو Import and Backup کلیک کرده و سپس گزینه Import Data from Another Browser را انتخاب کنید. کروم را انتخاب کنید سپس بر روی Next کلیک کنید و تمامی گزینه‌ها را تیک بزنید. چند کلیک دیگر و کار تمام می‌شود.
این فرایند مشکل بوک مارک‌ها و … را حل می‌کند. متاسفانه هیچ روش اتوماتیکی برای انتقال افزونه‌ها از یک مرورگر به مرورگر دیگر وجود ندارد در نتیجه شما باید ببینید چه افزونه‌هایی بر روی کروم نصب شده اند سپس به add-ons library فایر فاکس رفته و نسخه‌های معادل ان‌ها را دانلود کنید. (واضح است که هیچ تضمینی وجود ندارد که هر افزونه کروم معادلی در فایرفاکس داشته باشد، اما شما می‌توانید برای اکثریت افزونه‌ها معادلی پیدا کنید.) در نهایت اگر دلتان برای شکل و ظاهر کروم تنگ می‌شود می‌توانید تم FXChrome برای فایرفاکس را دانلود کنید. این تم تَب‌های فایرفاکس را به شکل کروم در می‌آورد و همین طور ظاهر فایرفاکس را شبیه کروم می‌کند.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.