کد خبر : 8010
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۹:۴۳
-

گفت‌وگوی روحانی و رئیس‌جمهور اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیما

گفت‌وگوی روحانی و رئیس‌جمهور اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیما

روسای جمهور ایران و اوکراین روز پنج شنبه با ابراز تسلیت بایت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به کشته شدن مسافران این هواپیما شد، بر ضرورت بررسی دقیق و سریع علت سقوط این هواپیما تاکید کردند.

به گزارش سورپرس ، زلیسنکی رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با حجت الاسلام حسن روحانی با قدردانی از اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادی، اورژانس و کاشناسان فنی ایران در این حادثه، خواستار همکاری مشترک هیات‌های فنی دو کشور برای بررسی این حادثه و مشخص شدن دلایل سقوط هواپیما طبق پروتکل های بین المللی شد.

روحانی نیز با تاکید بر همکاری کامل هیات‌های فنی دو کشور برای انجام همه اقدامات لازم در این زمینه اظهار داشت: به وزارت راه و شهرسازی دستور می‌دهم که تیم مشترکی از کارشناسان دو کشور برای بررسی دقیق علت این حادثه تشکیل دهد.

گفتگوی روحانی و رئیس‌جمهور اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر تعامل وزرای خارجه ایران و اوکراین برای تسریع و تسهیل در همکاری‌های کارشناسان دو کشور در بررسی ابعاد این حادثه و انجام اقدامات لازم توافق کردند.

روسای جمهور ایران و اوکراین همچنین در این تماس تلفنی با اشاره به روابط خوب دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها تاکید
کردند.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.