کد خبر : 62532
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
-

فرماندار تهران:

گزارشی از بروز مشکل در ثبت نام انتخابات شورا نداشته‌ایم

گزارشی از بروز مشکل در ثبت نام انتخابات شورا نداشته‌ایم
فرماندار تهران تأکید کرد: تاکنون گزارشی از بروز مشکل در ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نداشته ایم.

به گزارش سورپرس، عیسی فرهادی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در سال آینده در تهران چهار انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: از نوزدهم با دستور وزیر کشور تشکیل هیأت های اجرایی انجام شد و روز گذشته نیز هیأت اجرایی انتخابات سال ۱۴۰۰ تهران در محل فرمانداری تهران تشکیل و در نتیجه آن افراد مجرب و خبره ای انتخاب شدند. در کشور ما انتخابات توسط معتمدین مردم انجام می شود به این شکل که ۳۰ نفر از معتمدین با رأی مخفی هشت نفر را به عنوان هیأت اجرایی شهرستان انتخاب می کنند که این افراد به همراه هیأت اجرایی و نظارت روند انتخابات را انجام می دهند.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آغاز ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از روز ۲۰ اسفندماه همزمان با شوراهای سراسر کشور افزود: در این مرحله از انتخابات به دلیل شیوع کرونا ثبت نام ها به سمت ثبت نام غیرحضوری پیش رفته که در این روش دیگر نیازی به حضور افراد وجود ندارد اما در عین حال ستاد این مکتن را تدارک دید تا اگر به هر دلیلی فرد قصد ثبت نام حضوری داشته باشد بتواند با مراجعه به فرمانداری ثبت نام خود را انجام دهد.

فرهادی تأکید کرد: ظرف دو روز گذشته از آغاز ثبت نام این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر ۱۴۳ نفر ثبت نامی داشته ایم که بخش اعظم آن غیرحضوری بوده است و پیش بینی ما برای امروز این است که با توجه به تعطیلی به مراتب ثبت نام غیرحضوری بیشتر شود. ثبت نام این دوره در روز سه شنبه در ساعت ۱۸ به پایان می رسد و هشتم فروردین ماه بحث ثبت نام انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و پس از آن میان دوره ای خبرگان رهبری و پس از آن نیز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدمات کار برای انتخابات در فرمانداری تهران که بیش از ۴۰۰۰ شعبه و ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی و ناظرین دارد انجام شده است. امیدواریم با اطلاع رسانی مطبوعات و رسانه ها شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با حضور گرم مردم باشیم.

فرماندار تهران در خصوص مقایسه نسبت ثبت نام کنندگان شورای شهر تهران در این دوره با دوره های گذشته گفت: به دلیل اینکه ثبت نام الکترونیک بوده هنوز در این مرحله امکان مقایسه وجود ندارد. قطعا از روزهای آتی این کار امکان پذیر خواهد شد اما باید به این نکته توجه کنیم که در سال های گذشته مراجعات زیاد با زمان ثبت نام دو ساعته انجام می شد لذا شاهد تشکیل صف می بودیم اما امسال با ثبت نام غیرحضوری هر فرد پس از جمع آوری مدارک خود خیلی سریع در خانه می تواند ثبت نام خود را انجام دهد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون در روند ثبت نام الکترونیک مشکلی نداشته ایم و گزارشی از بروز مشکل به دست ما نرسیده است.

فرهادی ادامه داد: روزانه در ساعت ۱۸ بعدازظهر کمیته حراست ثبت نامی ها را به مراجع قانونی ارسال و آن ها نیز در زمان تعیین شده قانونی مدارک را بررسی خواهند کرد. به این ترتیب اولین جواب یکم فروردین به ما میرسد و بلافاصله جواب ها با تشکیل هیأت اجرایی، رسیدگی به صلاحیت ها انجام و نتیجه به هیأت نظارت ارسال می شود.

فرماندار تهران تأکید کرد: اگر کسی اعتراضی داشته باشد می تواند اعتراض خود را در ابتدا به هیأت نظارت استان ارائه کند که بیشتر موارد در همین مرحله بررسی و حل خواهد شد اما یک مرحله نهایی دیگر یعنی هیأت نظارت کشور نیز برای بررسی اعتراضات وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.