کد خبر : 5075
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
-

گزارشکر سازمان ملل حکم پرونده قتل خاشقچی را مضحک دانست

گزارشکر سازمان ملل حکم پرونده قتل خاشقچی را مضحک دانست

“اگنس کالامارد”گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل (جمال خاشقچی)احکام دادگاه رسیدگی به این پرونده در عربستان را نمایشی مضحک خواند.

به گزارش سورپرس، دادستانی عربستان امروز (دوشنبه ) ۵ نفر از متهمان به دخالت در قتل “جمال خاشقچی” روزنامه نگار مخالف “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی را به اعدام محکوم کرد.

در واکنش به این احکام، گزارشگر سازمان ملل در این پرونده ضمن انتقاد از این تصمیم دستگاه قضایی سعودی در صفحه توییتر خود نوشت: قاتلان به اعدام محکوم شدند، اما آمرانشان به حال خود رها شده و در جریان رسیدگی به این پرونده کسی کاری به کارشان نداشته است.

وی این مسئله را مغایر با اصل عدالت خواهی دستگاه قضایی دانست و افزود: این یک نمایش مضحک است.

در پی قتل ستون نویس روزنامه «واشنگتن پست» در کنسولگری عربستان در استانبول، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مسئولیت این جنایت بی سابقه را به عهده گرفت اما مدعی شد که دستور قتل وی را صادر نکرده است. با این حال تحقیقات مستقل گزارشگر سازمان ملل به شواهدی دست یافته که نشان می دهد محمد بن سلمان شخصا مسئول این قتل است.

دادستانی عربستان همچنین ۳ متهم دیگر را به زندان های طولانی مدت تا ۲۴ سال محکوم کرد و مدعی شد که از تمامی کسانی که در این ارتباط دستگیر شده بودند تحقیقات لازم به عمل آمد و پس از برگزاری ۱۰ جلسه دادگاه اقدام به انشاء رای شده است .
بر اساس اعلام دادستانی عربستان ۱۱ نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند که پس از انجام تحقیقات سرلشگر احمد عسیری از اتهامات وارده تبرئه شد و از سعود القحطانی هم تحقیقات به عمل آمد اما اتهامی متوجه وی نشد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است .

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.