کد خبر : 28496
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
-

«کنکور» لغو نمی‌شود/ بیماران کرونایی در بیمارستان آزمون می‌دهند

«کنکور» لغو نمی‌شود/ بیماران کرونایی در بیمارستان آزمون می‌دهند
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امکان لغو آزمون کنکور وجود ندارد، گفت: بیماران درگیر با کرونا هم می‌توانند در قرنطینه یا بیمارستان آزمون بدهند.

به گزارش سورپرس؛ محمد وحیدی درباره تصمیم مجلس برای برگزاری کنکور ۹۹، اظهار کرد: «روز گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش موضوع نحوه برگزاری کنکور مطرح شد، اما اجماعی درباره تغییر زمان کنکور صورت نگرفت».

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آزمون سراسری تأکید دارند، افزود: «آموزش و پرورش با همین رویکرد آزمون پایه دوازدهم را به صورت حضوری در همه شهرها و شهرستان‌های کشور برگزار کرد».

وی با تأکید بر اینکه امکان لغو آزمون کنکور سال ۹۹ وجود ندارد، تصریح کرد: «رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین افزایش تعداد حوزه‌ها برای برگزاری کنکور مدنظر کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش قرار دارد».

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای افرادی که در قرنطینه یا بیمارستان به سر می‌برند، گفت: «برای برخی موارد مانند کسانی که در قرنطینه بوده یا درگیر با بیماری کرونا هستند، تمهیداتی در نظر گرفته شده که در بیمارستان یا مکان قرنطینه آزمون بدهند».

وحیدی ادامه داد: «سازمان سنجش به‌عنوان متولی برگزاری آزمون‌های سراسری باید برای برگزاری کنکور با اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌‎ها و مناطق مختلف کشور هماهنگ باشد».

وی با بیان اینکه امکان لغو آزمون کنکور سال ۹۹ وجود ندارد و چنین موضوعی امکان پذیر نیست، گفت: «پیشنهاد ما لغو کنکور نیست، زیرا نمی‌توان دانشگاه را یک‌سال تعطیل کرد».

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا پیشنهادی در خصوص برگزاری کنکور در چند روز متوالی مطرح شده یا خیر، مطرح کرد: «خیر! اما اگر پیشنهادی مطرح شود باید در شورای سنجش بررسی شده و در نهایت تغییرات اعمال شده به مردم اعلام شود».

منبع: آنا

انتهای پیام/۱۵۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.