کد خبر : 31167
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
-

کنکور ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد

کنکور ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در نشست رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت با وزرای بهداشت و علوم مقرر شد با رعایت تمهیدات ویژه، کنکور سراسری و ارشد در موعد خود برگزار شود.

به گزارش سورپرس، آقای علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری افزود: پس از مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد، این کمیسیون جلسه فوق العاده‌ای را روز (یکشنبه) برگزار کرد که در این جلسه، نمایندگان راضی به برگزاری کنکور با شرایطی که کنکور دکتری برگزار شد، نبودند و بر همین مبنا عصر روز (دوشنبه) نشستی در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت و علوم، رؤسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت برگزار شد.

آقای منادی سفیدان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبین باشد.
وی با بیان اینکه بر اساس تأکید رئیس مجلس، بزرگترین دغدغه ما سلامت داوطلبان است، افزود: حاصل این گفتگو و جلسات چند روز اخیر این شد که سازمان سنجش، پروتکل‌ها را با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری پیاده سازی کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در سه مرحله نقل و انتقال داوطلبان به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شود و پروتکل‌های سختگیرانه در این مبادی در نظر گرفته شود.

آقای منادی سفیدان گفت: همچنین قرار شد فاصله‌گذاری ۲ متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از ۲۰ درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد ناظرانی از سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه گفت: نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر ۳۱ مرداد گرفته شد، تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند. نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

آقای منادی سفیدان همچنین با اشاره به برنامه‌های کمیسیون آموزش و مجلس برای حذف کنکور گفت: کمیسیون آموزش برنامه‌های جدی برای حذف کنکور دارد که این برنامه‌ها را برای سال‌های آتی در چارچوبی منطقی دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.