کد خبر : 61999
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
-

کمک هزینه تحصیلی دانشجویان متاهل افزایش یافت

کمک هزینه تحصیلی دانشجویان متاهل افزایش یافت
رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش کمک هزینه (تحصیلی) دانشجویان متأهل خبر داد و گفت: این کمک هزینه یک و نیم برابر کمک هزینه دانشجویان مجرد است.

به گزارش سورپرس؛ ناصر مطیعی  با اشاره به موضوع کمک هزینه دانشجویان متأهل گفت: در حال حاضر کمک هزینه دانشجویان متأهل در قالب کمک هزینه تحصیلی دانشجویان متأهل هر نیمسال یک و نیم تا دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این کمک هزینه یک و نیم برابر کمک هزینه دانشجویان مجرد است که طبق مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان افزایش یافته و به دانشجویان متأهل پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش یکی از مصوباتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و ابلاغ شده، حمایت از دانشجویان دکتری است، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً در این خصوص به مهر گفت: حمایت ویژه از دانشجویان دکتری مصوب و ابلاغ شده است و من دوباره به این بهانه اعلام می‌کنم این، کمک یا احیاناً حقوق کارمندی نیست بلکه حق آنها است.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری ما نخبگانی هستند که کار پژوهشی آموزشی حتی اجرایی در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی می‌کنند برای همین وظیفه نظام است که از آنها حمایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حمایت از دانشجویان دکتری، حمایت از علم کشور است، یادآور شد: ما شاهد هستیم که این دانشجویان در سنی هستند که اکثراً ازدواج کرده و دارای فرزند هستند و باید استقلال مالی داشته باشند و وظیفه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور حمایت از آنان است.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: چون موضوع حمایت از دانشجویان دکتری را مصوب و ابلاغ کرده‌ایم آن را رها نمی‌کنیم و مرتب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر آن هستیم گزارشی در این خصوص جمع آوری کرده‌ایم البته وزارتخانه‌ها زحماتی کشیده‌اند وام‌هایی برای این دانشجویان ایجاد کرده‌اند ولی حرف ما فقط وام نیست.

وی افزود: دانشجویان دکتری کار پژوهشی و آموزشی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و کسب درآمد از انجام پژوهش‌های دانشجویان دکتری حق طبیعی آنهاست و حق مشخصی دارند که در همه جای دنیا وجود دارد. منابع آن نیز اگرچه توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور عنوان می‌شود که وجود ندارد، اما احساس می‌کنیم به صورت پراکنده در کشور وجود دارد که نیازمند ساماندهی است و ما نیز در این خصوص کمک می‌کنیم و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید همکاری شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.