کد خبر : 31296
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
-

کلاهبرداری مرتبط با کرونا در آمریکا به ۱۰۰ میلیون دلار رسید

کلاهبرداری مرتبط با کرونا در آمریکا به ۱۰۰ میلیون دلار رسید
ضرر آمریکا از کلاهبرداری‌ها و دزدی هویت‌های مرتبط با ویروس کرونا از زمان آغاز پاندمی در ماه مارس تا کنون به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش سورپرس؛ طبق اعلام یک گروه حمایت از مصرف‌کنندگان، ضرر آمریکا از کلاهبرداری‌ها و دزدی هویت‌های مرتبط با ویروس کرونا از زمان آغاز پاندمی در ماه مارس تا کنون به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و در روزهای اخیر در اکثر ایالت‌های این کشور شکایت‌های مربوط به کلاهبرداری مرتبط با کرونا ۲ برابر شده است.

گزارش این گروه بر اساس داده‌های دولتی نشان‌دهنده حوزه وسیع فعالیت‌های کلاهبرداری مرتبط با کرونا است که از پیامک‌های مربوط به چک‌های تقلبی کمک‌های دولتی کرونایی گرفته تا آفرهای فروش تقلبی و داروهای جعلی ویروس کرونا را شامل می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک، تگزاس و پنسیلوانیا، که در بین ۵۰ ایالت آمریکا از همه پرجمعیت‌تر هستند، ۵ هدف اصلی کلاهبرداران کرونایی در آمریکا بوده‌اند.

طبق داده‌های کمیسیون تجارت فدرال، از اواسط ماه مارس که سازمان بهداشت جهانی کرونا را پاندمی اعلام کرد تا انتهای جولای، روی هم رفته بیش از ۱۵۰,۰۰۰ مورد کلاهبرداری مرتبط با ویروس کرونا انجام شده است.

طبق این گزارش این کلاهبرداری‌ها در کل ۹۷.۵ میلیون دلار به قربانیان خود ضرر زده‌اند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.