کد خبر : 15112
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
-

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

کرونا کدام افراد را بیشتر تهدید می‌کند/توصیه به سالمندان

کرونا کدام افراد را بیشتر تهدید می‌کند/توصیه به سالمندان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به گروه های پرخطر در برابر ویروس کرونا، توجه مضاعف به رعایت نکات بهداشتی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش سورپرس؛ سید هادی میر هاشمی، درباره مراقبت از گروه‌های پرخطر در برابر ویروس کرونا، اظهار کرد: افراد سالمند به ویژه افراد بالای ۵۰ سال حتی در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای، اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند متأسفانه یکی از گروه‌های پرخطر هستند.

وی افزود: هرچقدر رده سنی بالاتر رود به تبع این خطر بیشتر است، بنابر این افراد مسن تا زمانی که علامت پیدا نکرده اند، حتماً اصول بهداشتی را باید با اولویت چند برابری نسبت به افراد عادی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: علاوه بر افراد مسن کسانی که از آنان مراقبت می‌کنند و یا مرتب با آنها در ارتباط اند باید بسیار جدی بگیرند.

میرهاشمی با بیان اینکه سالمندی معمولاً با بروز بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی همراه است، گفت: کسانی که به مدت طولانی از سیگار و قلیان استفاده کرده اند، همچنین افرادی که بر حسب نوع شغلشان دچار بیماری‌های ریوی شده اند، بیماران قلبی، افراد دیابتی و کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند که ایمنی بدنشان را ضعیف می‌کند به ویژه کورتن، بیش از سایر افراد به مراقبت‌های پیشگیرانه نسبت به این بیماری نیاز دارند.

وی ادامه داد: کسانی که به طور کلی در یک وضعیت تغذیه‌ای نامناسب هستند و همچنین بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و یا حتی شیمی درمانی نمی‌کنند هم خودشان و هم اطرافیانشان باید مراقبت‌های ویژه بهداشتی را چندین برابر بیش از سایرین انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت بهداشت سرویس‌های بهداشتی برای پیشگیری از این ویروس، یادآور شد: این مراقبت صرفاً یک مراقبت تنفسی نیست، بلکه شامل مراقبت گوارشی هم می‌شود. زیرا ویروس صرفاً از راه تنفس منتقل نمی‌شود و می‌تواند از طریق ترشحات گوارشی اعم از ترشحات دهان و مدفوع نیز منتقل شود.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.