کد خبر : 30171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
-

کرونا و ممنوعیت تردد در عراق در روز عید قربان

کرونا و ممنوعیت تردد در عراق در روز عید قربان
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت کامل رفت و آمد در سراسر این کشور طی تعطیلات عید قربان اعمال خواهد شد.
به گزارش سورپرس، «ریاض عبدالامیر» مدیرکل بهداشت در وزارت بهداشت عراق، در گفت‌وگو با روزنامه «الصباح» گفت: وزارت بهداشت عراق خواستار ممنوعیت کامل رفت و آمد طی ایام عید قربان شده و این تصمیم به تصویب کمیته ملی بهداشت و سلامت رسیده است.
کمیته ملی بهداشت و سلامت که در خصوص مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کند، ریاست آن را مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر عهده دارد.
عبدالامیر بیان کرد که تصمیم ممنوعیت کامل رفت و آمد در ایام عید قربان به دلیل فاجعه بزرگی است که چند هفته پس از عید فطر پس از ابتلا به بیماری کرونا به وجود آمد و شمار مبتلایان به این بیماری به طور چشمگیری بالا رفت.
وی با بیان اینکه شمار بهبود یافتگان در بغداد و چند استان دیگر رو به افزایش است، افزود: اگر هموطنان عراقی اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، ممکن است تعداد مبتلایان کاهش یابد.
مقامات عراقی ممنوعیت جزئی رفت و آمد را تا پیش از عید قربان اعمال کرده‌اند، به گونه‌ای که شهروندان عراقی اجازه دارند طی ساعات روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات، در شهرها رفت و آمد داشته باشند.
این درحالی است که هفته گذشته، دولت عراق اعلام کرد که ممنوعیت جزئی رفت و آمد پس از عید قربان برداشته خواهد شد.
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در عراق طی دو ماه گذشته به دلیل کاهش تدابیر پیشگیرانه از سوی دولت به ویژه رفع ممنوعیت کامل رفت و آمد، روند صعودی داشته است.
شمار مبتلایان به کرونا در عراق تا چهارشنبه شب، ۹۹ هزار و ۸۶۵ مورد گزارش شده است که از این تعداد، تاکنون ۴ هزار و ۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اما شمار بهبود یافتگان این بیماری در عراق تاکنون ۶۷ هزار و ۱۴۷ مورد گزارش شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.