کد خبر : 30357
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۲
-

کرونا در سالمندان شدیدتر است

کرونا در سالمندان شدیدتر است
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به تغییرات فیزیولوژیک بدن سالمندان، گفت: اگر افراد سالمند به کووید ۱۹ مبتلا شوند، بیماری در آنها شدیدتر باشد

به گزارش سورپرس، شیما جزایری، افزود: با افزایش سن نیاز افراد به برخی مواد مغذی بیشتر می‌شود، از طرفی دریافت‌ها هم کم می‌شود و این موضوع روی سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: تغییرات دیگری هم در سالمندی اتفاقی می‌افتد که باعث می‌شود شدت بیماری بیشتر شود. یکی از آنها تغییراتی است که در توده چربی و عضلانی به وجود می‌آید. اصولاً توده عضلانی بدن می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد اما با افزایش سن و از ۳۰ سالگی به بعد هر ۱۰ سال ۲ تا ۳ درصد از حجم عضلات کم می‌شود.

جزایری افزود: اگر ۱۵ درصد از توده عضلانی خودمان را از دست بدهیم به آن «سارکوپنی» یا تحلیل توده عضلانی گفته می‌شود و بسیار ما را آسیب پذیر تر می‌کند. از سوی دیگر هر چه توده عضلانی کم می‌شود توده چربی افزایش می‌یابد و چربی اضافی خوب نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تاکید کرد: چاقی یکی از عواملی است که باعث شدت کووید ۱۹ می‌شود. از ۷۰ سالگی به بعد توده چربی هم کم می‌شود و اگر کاهش وزن بیش از حد باشد سوءتغذیه پروتئین انرژی ایجاد می‌شود و افرادی که این سوءتغذیه را دارند مستعد بیماری‌ها هستند.

وی اظهار کرد: سالمندان باید تغذیه خوب داشته باشند و پروتئین کافی دریافت کنند تا توده عضلانی را حفظ کنند. سالمندان در خانه هم می‌توانند تحرک داشته باشند و فعالیت‌های هوازی و فعالیت‌هایی که باعث ساخته شدن عضلات می‌شود مثل وزنه زدن انجام دهند.

جزایری در خاتمه گفت: حواسشان به تغذیه و دریافت پروتئین باشد تا توده عضلانی را حفظ کنند. سالمندان باید به کاهش وزن شأن حساس باشند. سرخود رژیم نگیرند. اگر می‌بینیم سالمندی بی دلیل لاغر می‌شود به فکر باشیم تا جلوی کاهش توده عضلانی را بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.