کد خبر : 16737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
-

کرونا در آسایشگاه سالمندان کهریزک قربانی گرفت

کرونا در آسایشگاه سالمندان کهریزک قربانی گرفت
از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، در ستاد بحران متشکل از نیروهای متخصص در آسایشگاه کهریزک تشکیل شد.

به گزارش سورپرس، محمدرضا صوفی نژاد روز سه شنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، دنستاد بحران متشکل از نیروهای متخصص در آسایشگاه کهریزک تشکیل شد.
وی افزود: ملاقات ها و ترخیص و پذیرش هفتگی از برنامه های آسایشگاه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حذف شد.
مدیرعامل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک خاطرنشان کرد: هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ نفر آقا و خانم نیکوکار داوطلب به صورت روزانه خدمات رسانی می کردند که به دلیل حفظ سلامت همگان، ارتباط با آنها نیز قطع شد.
صوفی نژاد خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان  در این شرایط بحرانی به کمک آسایشگاه کهریزک آمده و با تخصیص اعتبار سه میلیارد تومانی به این مرکز یاری رسانده است.
این مسئول عنوان کرد: سعی شده تا همه بخش های آسایشگاه  کهریزک به صورت قرنطینه اداره شود.
مدیرعامل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک یادآور شد: با توجه به اینکه سالمندان در معرض خطر ابتلای ویروس کرونا قرار دارند و این مرکز هزار تا هزار و ۱۰۰ سالمند و ۲۰۰ ام اسی را نگهداری می کند اقدامات پیشگیرانه با اهمیت و ویژه انجام می شود.
وی به فعالیت ۹۰۰ پرسنل در آسایشگاه کهریزک اشاره کرد و گفت: کارکنان و پرسنل آسایشگاه به صورت ۱۵ روزه جابجا و قرنطینه می شوند تا مشکلی به وجود نیاید.

صوفی نژاد یاد آور شد: ایثار،همدلی و همراهی ویژه پرسنل خدوم آسایشگاه خیریه کهریزک در این شرایط ویژه و حساس که عاشقانه خدمتگزار جمعیت هدف شده اند جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.
به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از ۴۵ سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.

این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و ۷۵۰ نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.