کد خبر : 15723
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
-

کرونا؛ کن را کم رونق نکرد

کرونا؛ کن را کم رونق نکرد
با وجود تغییر تاریخ و لغو بسیاری از رویدادهای سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسئولان جشنواره کن از افزایش ۹درصدی درخواست حضور در این جشنواره‌ از سوی سینماگران و رسانه‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش سورپرس، شیوع ویروس کرونا بسیاری از جشنواره‌های سینمایی را ناگزیر به تغییر تاریخ برگزاری کرده است و چندین فیلم از جمله جدیدترین قسمت «جیمز باند» نیز اکران خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. در این میان چشم‌ها به سوی جشنواره معتبر کن دوخته شده که البته اعلام کرده تصمیمی برای تغییر تاریخ این جشنواره ندارد.

روابط عمومی جشنواره کن نیز به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده درخواست‌ حضور رسانه‌ها و سینماگران برای حضور در هفتاد و سومین این جشنواره ۹درصد افزایش داشته است.

سخنگوی کن نیز هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد تغییری در تاریخ برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن ایجاد نخواهد شد و در حال حاضر فرآیند انتخاب فیلم‌ها طبق روال معمول در حال انجام است.

دولت فرانسه اعلام کرده در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هرگونه تجمع بیش از پنج هزار نفر در محیط‌های سربسته ممنوع است اما مسئولان کن معتقدند این محدویت شامل جشنواره و بازار فیلم کن نمی‌شود چراکه بزرگترین سالن نمایش کاخ جشنواره ۲۳۰۰ نفر گنجایش دارد و در بازار فیلم نیز همزمان این جمعیت حضور نخواهند داشت.

پیش‌تر MipTV که بازار محصولات تلویزیونی کن است و همچنین سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی در شهر کن فرانسه (CannesSeries) به سبب شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری خود را به زمان دیگری در آینده موکول کردند.

قرار است «تیری فرمو» دبیر جشنواره، فهرست فیلم‌های حاضر در کن ۲۰۲۰ را روز ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) در پاریس اعلام کند.

طبق اعلام پیشین، هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و باید منتظر ماند و دید آیا افزایش احتمالی شیوع ویروس کرونا در اروپا و فرانسه، تغییری در تصمیم برگزارکنندگان این رویداد مهم سینمایی ایجاد می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/ ۱۰۱

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.