کد خبر : 83563
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
-

درسرای محله پرواز منطقه۲؛

کتاب «برآستان اشک» رونمایی شد

کتاب «برآستان اشک» رونمایی شد
درآستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس،کتاب "برآستان اشک" با حضور شهردار منطقه۲، جمعی از مدیران شهری ، فعالان عرصه فرهنگ و مطالعه و سهیلا آقائی شوکی، نویسنده کتاب در سرای محله پرواز رونمایی شد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲؛ حسن صفات شهردار منطقه در آئین رونمایی کتاب “برآستان اشک” که درآستانه هفته دفاع مقدس، و اربعین حسینی؛ برگزار شد گفت: فرهنگ از موضوعات مهم، اساسی و کلیدی هر جامعه ای است و پیوندی ناگسستنی با موضوعات اجتماعی دارد و توجه ویژه به این مقوله در اولویت برنامه های مدیریت شهری است.

وی افزود: کتاب بزرگترین و مهم‌ترین دستاوردی است که بشریت از آغاز توانسته است با تفکر، تجربه و ابتکار فراهم کند،کتاب و کتابت در گذشته تمدنی ایران و همچنین در دوره اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی داشته و دارد.

صفات با بیان اینکه شهرداری منطقه دو در کنار پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و آموزشی دارد، نشان مفاخر منطقه۲ را به نویسنده کتاب و خواهر شهید والامقام حمیدآقائی شوکی به پاس تلاش ها و زحماتش درعرصه فرهنگ کتاب اهداء کرد.

لازم به ذکر است، کتاب “بر آستان اشک” کتابی در حوزه تاریخ سوگواری ایرانیان از آغاز تا زمان صفویه است که در آن ضمن بررسی فرهنگ سوگواری به بررسی آئین های عزاداری به ویژه در حوزه ارتباط ایرانیان و عاشورای حسینی در طول تاریخ پرداخته شده است.


این کتاب که در ۲۰۰ صفحه توسط سهیلا آقایی شوکی تدوین شده است در بررسی جلوه های عزاداری در دنیای باستان، غمان های ایرانی و اسطوره های سوگواری در فرهنگ سامی را مورد بررسی قرار داده است و در بخش سوگ در دوران اسلامی ، فرهنگ و مناسک عزاداری ایرانیان برای سالار شهیدان را از دوران آل بویه مورد بحث و بررسی قرار داده است.

ارائه مناسک عزاداری در دوران پیش از صفوی و آئین های عزاداری آل بویه از لابلای گزارش های تاریخی و همچنین ارائه تاریخ دسته های عزاداری عاشورا در شهر بغداد و سایر شهرهای شیعه نشین از بخش های دیگر این کتاب می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.