کد خبر : 57341
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
-

کاهش ۷۵ درصدی فوتی‌های کرونا در تهران

کاهش ۷۵ درصدی فوتی‌های کرونا در تهران
علیرضا زالی گفت: از ابتدای آذر ماه تا پایان دی ماه در تهران میزان بستری ها ۶۳ درصد، میزان مرگ و میر ۷۵ درصد  و میزان بستری در بخش‌های ویژه ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سورپرس؛ دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا،  با اشاره به آمار رو به افزایش بیماران کرونایی در تهران گفت: در حال حاضر ۲۱۰۰ بیمار در مجموع بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری هستند که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. به گفته دکتر زالی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۰۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی در استان تهران مراجعه کردند و ۳۴۲ بیمار جدید در بیمارستانها بستری شدند که ۱۱۰ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که افزایش شاخص‌ها ممکن است سرآغاز بروز خیز چهارم بیماری در تهران باشد افزود: ممکن است بخشی از این خیز در تقارن با ایام پایانی سال قرار گیرد و سبب شود روزهای تلخ سال گذشته را دوباره تجربه کنیم. امیدوارم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، تقلیل شاخص‌ها و کاهش آمار این اتفاق رخ ندهد.

به گفته وی معمولا شاخص‌های سرپایی زودتر از سایر شاخص‌ها رشد می‌کند و می تواند زنگ خطری برای افزایش بستری بیمارستانی، افزایش مرگ ومیر و یا مراجعان بیمارستانی باشد. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اجرای طرح محله محور شهیدحاج قاسم سلیمانی گفت: از ابتدای شروع این طرح در اول آذرماه تا پایان دی ماه در تهران شاهد کاهش شاخص‌های آماری بودیم. در این بازه زمانی میزان بستری‌ها ۶۳ درصد، میزان مرگ و میر ۷۵ درصد  و میزان بستری در بخش های ویژه ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی شرایط تهران را همچنان ناپایدار و شکننده برشمرد و خاطرنشان کرد اگر وضعیت شاخص‌ها همچنان افزایش یابد با توجه به تموج آماری روزهای اخیر محدودیت‌ها می‌تواند تغییر یابد. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از انجام بیش از ۲۰۰ هزار تست سریع و PCR از ابتدای آذرماه تاکنون در تهران خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۸۰ هزار تست PCR در تهران انجام شده است که ۴۵۰۰۰ مورد آن مثبت بوده است. همچنین ۴۵۰۰۰ تست سریع نیز انجام شده که ۴۲۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

به گفته دکتر زالی با مداخله، رعایت محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش تجمعات و فاصله گذاری و قرنطینه خانگی می‌توان میزان چرخش ویروس را کاهش داد. وی در خاتمه گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد نقض پروتکل‌ها و عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه هستیم که عوارض زیانبار آن را می‌توانیم در روزهای آتی شاهد باشیم.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.