کد خبر : 22158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
-

کار جهادی ورزشکاران خراسان شمالی

کار جهادی ورزشکاران خراسان شمالی
مسئول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی ورزشکاران استان گفت: این گروه جهادی در مبارزه با شیوع کرونا و مشکلات آن اقدامات گسترده‌ای را انجام داده که می‌تواند به حراج مدال‌های قهرمانان ورزشی، کمک به ورزشکاران معلول استان و حضور میدانی در برنامه‌های مختلف اشاره کرد.

به گزارش سورپرس، مجید اسماعیل زاده، مسئول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی در مصاحبه ای خبری در بجنورد با اشاره به مجموعه اقدامات انجام‌شده از سوی بسیج ورزشکاران خراسان شمالی در مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: در مجموعه بسیج ورزشکاران استان همزمان با شیوع کرونا و گسترش  این ویروس در جامعه، بر اساس احساس دغدغه بسیج ورزشکاران و اهالی جامعه ورزش استان تعدادی گروه جهادی ورزشکاری در سطح استان  تشکیل شد.

وی افزود: بسیج ورزشکاران در سطح شهرستان‌ها با کانون بسیج ورزشکاران شناخته می‌شود که هریک از کانون‌ها  گروهی  جهادی را تشکیل داده‌اند و با استفاده از ظرفیت اداره کل و هیئت‌های ورزشی که در شهرستان‌ها و به‌خصوص مرکز استان  وجود داشت این گروه‌ها تشکیل شدند و شروع به فعالیت کردند.

مسئول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی ادامه داد:  عمده فعالیت‌های ما در مبارزه با شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا در اوایل اسفند برای آگاه سازی عموم مردم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی در اختیار داشتیم و در غربالگری و ایستگاه‌های تب سنجی که در  مبادی ورودی شهرستان و استان  داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات کمک مؤمنانه گروه‌های جهادی ورزشکاران پس از بیانات رهبر انقلاب در نیمه شعبان، خاطرنشان کرد:  جامعه ورزش ما به‌عنوان  مجمع خیرین جامعه ورزش استان آستین همت بالا زدند و همه در کنار هم دست‌به‌دست هم دادند و مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان جمع آوری شد و تقریباً ۶۰ بسته غذایی و بهداشتی آماده کردیم.

اسماعیل نژاد ادامه داد: ورزشکاران ما در مجموعه ورزشی شهید علیدخت دورهم جمع شدند و با رعایت موارد بهداشتی و به‌خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی، مواد غذایی توسط ورزشکاران، مسئولین ورزشی، مربیان، پیشکسوتان، جامعه داوری و جامعه رسانه‌ای ورزشی  بسته‌بندی و توسط خود ورزشکاران در بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: علاوه بر این‌یکی دیگر از کارهای ارزشمندی که جوانان ورزشکار و بسیجی ما انجام دادند، تعدادی از قهرمانان ما که تا امروز ۱۲ نفر شده‌اند، مدال‌ها و افتخارات خود را تقدیم کادر درمانی کردند.

مسئول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی این اقدام را در راستای تشکر و قدردانی از زحماتی که کادر درمانی در مبارزه با کرونا کشیده‌اند دانست و گفت:  یکی دیگر از اقداماتی که  قرار است طی روزهای آتی انجام شود، حراج مدال‌های این قهرمانان است که دریکی از برنامه‌های تلویزیونی در معرض حراج عمومی قرار بگیرد و پولی که از این حراج توسط خیرین جمع می‌شود دوباره به استان بازگردد و در کمک مؤمنانه و کمک به نیازمندان خرج شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که مجموعه  بسیج ورزشکاران با کمک جامعه ورزشی استان و به‌خصوص ورزشکاران با ولایت، بصیر و آگاه  ما انجام دادند کمک به ضدعفونی کردن معابر عمومی بود که بالغ‌بر ۱۵ مورد معابر و اماکن عمومی و همچنین باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی را ضدعفونی کردیم.

اسماعیل زاده افزود: تهیه غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان با حضور در آشپزخانه‌های طرف همکاری با کمیته امداد، انجام شد که این افراد در پخت‌وپز و توزیع این اطعام کمک داشتند.

وی در انتها به یکی دیگر از برنامه‌های گروه جهادی ورزشکاران خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: بنا داریم در مرحله دوم کمک مؤمنانه با  جمع آوری مبالغی و با استفاده از کمک سپاه حضرت جوادالائمه استان، نسبت به تهیه بسته‌های غذایی و توزیعان  بین معلولین ورزشکار داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.