کد خبر : 17078
تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
-

ژیلا تقی‌زاده درگذشت

ژیلا تقی‌زاده درگذشت

ژیلا تقی‌زاده نویسنده و نقاش صبح امروز شنبه دوم فروردین در تهران درگذشت.

به گزارش سورپرس به نقل از ایرنا،  ژینوس تقی‌زاده نقاش و مجسمه‌ساز ، از درگذشت خواهرش پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان خبر داد.

ژیلا تقی‌زاده، متولد ۱۳۳۸در تهران ۲۱ سال با سرطان مبارزه کرد و صبح امروز زندگی را بدرود گفت. نویسنده رمان به اندازهٔ یک نقطه در همین اثر شرحی از رویارویی خود با بیماری سرطان را روایت کرده بود. این رمان در سال ۱۳۹۴ منتشر و نامزد دریافت جایزه ادبی پروین شده بود.

از دیگر آثار این نویسنده فقید می توان به رمان‌های جیبی پر از بادام و ماه، کهنه رباط و ماه را نشانه بگیر اشاره کرد. او همچنین مجموعه داستان‌هایی چون لباس آبی روی بند رخت، من با یه پریزاد دوستم و خودنویس‌های بیچاره را در کارنامه خود داشت.

تقی زاده در سال ۱۳۶۷ در رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی گوناگونی به صورت انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرد. وی همسر سیدمهرداد ضیایی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود.

ژیلا تقی زاده از سال ۱۳۸۴ همکاری خود را با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو نمایش و رادیو سلامت در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترهای مختلف بوده‌ که جوایز مختلفی را برایش به ارمغان آورده بود.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.