کد خبر : 81328
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
-

چین خطاب به آمریکا: دست از تحمیل ایدئولوژی‌هایت بردار

چین خطاب به آمریکا: دست از تحمیل ایدئولوژی‌هایت بردار
چین از آمریکا خواست به حرف‌های اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که روز پنجشنبه مطرح شد فکر کرده و دست از تحمیل ارزش‌ها و ایدئولوژی‌اش به مابقی جهان بردارد.

به گزارش سورپرس ، اخیرا ولادیمیر پوتین گفت، تلاش‌های آمریکا برای “متمدن ساختن” شهروندان افغان با وارد کردن هنجارها و استانداردهای آمریکایی به سیاست و سبک زندگی آنها منجر به “تراژدی ها و شکستهای مطلق” برای هر دو طرف و کسب “نتیجه صفر اگر که نگوییم نتیجه منفی” شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پکن اظهار کرد: دیدگاه ولادیمیر پوتین باید آمریکا را تحریک به اندیشیدن کند.

او یک گفته محبوب پکن را تکرار کرده و گفت که “توصیف غرب از دموکراسی تنها تعریف موثر در جهان نیست”.

چین خطاب به آمریکا: دست از تحمیل ایدئولوژی‌هایت بردار

وانگ بیان داشت: در جهان یک شکل ثابت از دموکراسی وجود ندارد. هر کشوری واجد این است که به طور مستقل به بررسی مسیرهای توسعه مناسب با شرایط و واقعیت‌های ملی اش بپردازد.

وی افزود، مثال افغانستان نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای “پیوند زدن” و زور کردن یک الگوی دموکراتیک به دیگران تنها باعث “ایجاد آشوب و بی ثباتی و نهایتا منجر به شکست می‌شود”.

وی افزود: دموکراسی یک حق انحصاری چند کشور منتخب نیست. در جهان “رهبر دموکراسی” وجود ندارد و هیچ کشوری حق ندارد برای دیگران در خصوص دموکراسی سخنرانی کند.

او، مفاهیم “ائتلاف دموکراسی‌ها” و “دموکراسی در برابر استبداد” را به عنوان “هژمونی که لباس مبدل پوشیده” توصیف کرده و گفت: ما امیدواریم که آمریکا با جدیت درباره درس‌هایی که فرا گرفته شد اندیشیده و دست از تحمیل ایدئولوژی و ارزشهایش به دیگران بردارد.

انتهای پیام/۴۴۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.