کد خبر : 92881
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

چگونه می‌توانم سلامت کودکم را بهبود بخشم؟

چگونه می‌توانم سلامت کودکم را بهبود بخشم؟
یکی از راه‌های مهم برای بهبود سلامت نوزادان شیردهی است.

به گزارش سورپرس بنابر اعلام کیدز ۲۴ شاپ، شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که می‌تواند به محافظت از نوزاد در برابر انواع بیماری‌ها کمک کند. در میان نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، بیماری‌هایی مانند عفونت گوش، چاقی، آسم و اسهال کمتر دیده می‌شود.

۸ راه برای تقویت رشد کودک

فعالیت‌های کودک فقط برای سرگرمی نیست. علاوه بر ایجاد پیوند در حین بازی، به فرزندتان با وسایل بهداشتی کودک و نوزاد کمک می‌کنید تا به مراحل مهم رشد در مهارت‌های حرکتی و زبان برسد. رشد نوزاد خیلی قبل از تولد نوزاد شروع می‌شود. دکتر آدیاها اسپینکس فرانکلین، متخصص اطفال رشدی-رفتاری در بیمارستان کودکان تگزاس در هیوستون می‌گوید: «سیستم عصبی کودک در هفته اول بارداری شروع به شکل گیری می‌کند و اساساً تا زمانی که مادر به هفته چهارم بارداری می‌رسد در جای خود قرار می گیرد. . “و در هفته ۱۷ جنین می تواند بشنود.” بنابراین هرگز برای شروع خواندن و آواز خواندن برای کودک و شرکت در سایر فعالیت‌های کودک برای کمک به تحریک رشد زود نیست.

برای راهنمایی شما در کمک به کودکتان در رشد مهارت‌های زبانی و حرکتی و رسیدن به نقاط عطف مهم، در اینجا ۸ راه برای تقویت رشد کودک و تقویت پیوند خود با نوزادتان آورده شده است:

با کودک خود ارتباط برقرار کنید

شروع کردن به محض تولد نوزاد، مهمترین کاری است که می‌توانید برای کمک به رشد کودک خود انجام دهید. مهارت‌های حرکتی و زبان درگیرشدن در تماس انسانی است. این شامل نگه داشتن نوزاد در نزدیکی خود، صحبت کردن یا آواز خواندن برای کودک، و انجام کارهای دیگری که شنوایی را تحریک می‌کند. بسیار مفید است.” انگیزه بینایی کودک نیز مهم است. “وقتی کودک بیدار است، مطمئن شوید که می‌تواند صورت شما را ببیند. تحقیقات نشان می‌دهد که نوزادان اشیاء و طرح‌هایی را ترجیح می‌دهند که شبیه چهره انسان است. وقتی نوزاد به ۲ تا ۳ ماهگی رسید، زیاد لبخند بزنید تا بتواند متقابلاً جواب دهد.

چگونه می‌توانم سلامت کودکم را بهبود بخشم؟

حواس را تحریک کنید

در ماه دوم و سوم رشد کودک، نوزادان شروع به کشف و یادگیری بیشتر در مورد محیط خود می‌کنند. «در این مرحله به کودک خود اجازه دهید بافت‌های مختلف را تجربه کند. به او اجازه دهید سطوح مختلف را لمس کند و او را در معرض انواع مناظر و بوها قرار دهید. این نوع قرار گرفتن در معرض جزئیات نه تنها به کودک در مورد محیط خود آموزش می‌دهد، بلکه به رشد مهارت‌های حرکتی و زبان او نیز کمک می‌کند.

با کودک خود صحبت کنید

به محض اینکه کودک شما به دنیا آمد، می‌توانید به او کمک کنید تا زبان خود را رشد دهد. “در یک تا دو ماه اول، صداهای ابتدایی کودک خود را تقلید کنید، با کودک خود صحبت کنید – صحبت کردن آرام بخش و شاداب با حالات صورت اغراق آمیز – و به صداها و گریه های متمایز که نشان دهنده نیاز است گوش دهید.

ایجاد حس امنیت

با شروع هفته‌های اول رشد نوزاد، نوزادان نیاز به اطمینان دارند که نیازهایشان برآورده می‌شود – بنابراین وقتی کودک شما گریه می‌کند، پاسخ دهید. «شما با ارائه روتین‌های قابل پیش‌بینی و مراقبت مداوم، دلبستگی و اعتماد ایجاد می‌کنید. برنامه منظم فعالیت‌های کودک، مانند شیرخوردن و چرت زدن، حس کنترل را ایجاد می‌کند.

فعالیت‌های کودک را با اسباب بازی‌ها تقویت کنید

در حدود ۶ ماهگی، زمانی که کودک مهارت‌های حرکتی لازم برای نشستن و گرفتن یا بازیابی اشیاء را دارد، اسباب بازی‌های تعاملی را معرفی کنید که رشد کودک را تسهیل می‌کند.

تلویزیون را خاموش کن

در ۱۲ ماه اول، نوزادان به تلویزیون یا کامپیوتر نیاز ندارند. در واقع، این صفحه نمایش‌ها می‌توانند مانع رشد کودک شوند. «کودکان زبان و سایر مهارت‌ها را با تعامل مستقیم انسانی به بهترین شکل توسعه می‌دهند، زیرا به بازخورد فوری نیاز دارند». بازخوردی که آنها از تلویزیون دریافت می‌کنند تصنعی است.»

کلمات تجاری را از فعالیت‌های کودک جدا نگه دارید

تحقیقات نشان می دهد که تعداد و کیفیت کلماتی که نوزادان می‌شنوند تفاوت زیادی در میزان رشد زبان آنها ایجاد می‌کند. از نظر کیفیت کلمات، کلمات “تجاری” کلماتی هستند که والدین برای دستور دادن به کودک از آنها استفاده می‌کنند، مانند “کفش‌هایت را بپوش” یا “دندان‌هایت را مسواک بزن” و کلمات غیرتجاری کلماتی کلی هستند، مانند “لوازم حمام کودک و نوزاد” حوله حمامت کو؟ دو برس داری و آن‌ها صورتی هستند!

شما آنچه را که به کودکتان نیاز دارد را بدهید!

«تحقیقات به طور مداوم به تعامل شخصی بین والدین و نوزاد به عنوان مهمترین عامل برای رشد کودک اشاره می‌کند. “از آنجایی که کودک شما از نوزادی به نوزادی تا کودک نوپا رشد می کند، هرگز از صحبت کردن با او، در آغوش گرفتن و دادن وقت شخصی و تماس رو در رو برای او دست نکشید. اینها مهمترین فعالیت های کودک از همه هستند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.