کد خبر : 12384
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۸
-

متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد؛

چگونه جو هیجانی «کرونا ویروس» را کنترل کنیم

چگونه جو هیجانی «کرونا ویروس» را کنترل کنیم
یک متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به حواشی کرونا ویروس در کشور، گفت: وظیفه جامعه پزشکی است در این خصوص اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و مانع بروز بحران شود.

به گزارش سورپرس؛ مینو محرز اظهار داشت: متاسفانه شاید نوعی بی اعتمادی در جامعه در حال حاضر وجود دارد که حتی در مسائل کلان سلامت هم حس می‌شود و موجب می‌شود مثلا در خصوص همین کرونا ویروس شایعات بی اساس بسیاری در جامعه منتشر شود. وظیفه جامعه پزشکی است در این خصوص اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و مانع بروز بحران شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جوی احساساتی و هیجانی در جامعه است که در صورت بروز بیماری در جامعه می تواند موجب بحران شود و وظیفه ما است که با داشتن اطلاعات کامل و آگاهی رسانی عمومی مانع بروز بحران بی دلیل و شایعه پراکنی و گسترش اطلاعات نادرست شویم.

این متخصص بیماری های عفونی، افزود: بیماری سارس در جهان با شستن دست کنترل شد، حالا هم باید شیوه‌های کنترل عفونت را در صدا و سیما و آموزش و پرورش به همه یاد داد. اهمیت شستن دست ها و چگونگی عطسه و سرفه کردن را به همه یاد داد مطمئن باشید که با همین اقدامات بیماری کنترل می‌شود.

وی گفت: یک مشکل مهم ما در بیمارستان‌ها موبایل است. موبایل می‌تواند از منابع انتقال آلودگی باشد. اما می‌بینیم که مثلا یک پزشک با دستکش در حال بازی با موبایل است و طبیعی است که موبایل به عامل انتقال بیماری بدل شود.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.