کد خبر : 37978
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
-

چگونه برای فرزندانمان مادری شاد باشیم ؟

چگونه برای فرزندانمان مادری شاد باشیم ؟
مادران شاد از خانه بهشتی می‌سازنند که اعضای خانه در آن رشد پیدا می‌کنند و شکوفا می‌شوند.

به گزارش سورپرس؛ امید کاری؛ همه ی افراد خانواده، نیازمند شادی هستند و زن و مرد برای ایجاد نشاط در خانواده نقش دارند. البته نقش برجسته ی مادران در ایجاد شادی و آرامش گری، به دلیل محوریت او در خانواده، قابل چشم پوشی نیست. خداوند نیز در قرآن با جمله ی«لتسکنوا الیها» زنان را سمبل آرامش معرفی می کند.

مادر، عضو فعال خانواده است و نقش مهمی در رشد و شکوفایی اعضای خانواده و به همان نسبت، ظهور خانواده‌ای موفق در اجتماع دارد. از آن جایی که ارتباط بین مادر و دیگر اعضای خانواده، بسیار تنگاتنگ است و به علت رسیدگی مادر به کارهای خانه و فرزندپروری، نقش کلیدی در خانواده دارد؛ خلق وخو و احساس های مادر، به طور مستقیم بر دیگر اعضا، اثرگذار بوده و مادر می تواند با ایجاد فضایی مناسب برای فرزندان، محیطی امن و آرام ایجاد کند تا مانع گرایش فرزندان به بسیاری از معضل های اجتماعی شود. از آن جایی که زنانِ شاد، مهارت مهرورزی را به خوبی یاد گرفته اند؛ این محبت در تمامی رفتارشان در طول زندگی مشهود است؛ به همین علت، همسر و فرزندان در کنار آن ها احساس آرامش و امنیت می کنند.

یکی از اصول مهم در زندگی خانوادگی این است که خانواده ی شاد، محصول شادی زنِ خانه است
تنها بیماری های مسری نیستند که قابل انتقال به دیگران هستند، روحیه های خوب و بد هم می تواند به دیگران سرایت کند. شادی فقط باعث افزایش نشاط ما نخواهد شد، بلکه با شادبودن، می توان دیگران را نیز در این شادابی شریک کرد. در نتیجه، اگر خانه مادران شادی داشته باشد، به علت وابستگی شدید اعضای خانواده، این شادی را به همسر و فرزندان منتقل می کند. یکی از اصول مهم در زندگی خانوادگی این است که خانواده ی شاد، محصول شادی زنِ خانه است.

برای اینکه مادران شادی باشید و بتوانید این شادی را به دیگر اعضای خانواده هم انتقال دهید همراه ما باشید .

تمرین کنید که به خود اهمیت دهید
سلامت و تندرستی خود و کودکتان را به اولویت شماره یک تبدیل کنید. این زمانی است که شما اجازه ی کامل دارید تا همه چیز را کنار بگذارید و تمرکزتان را روی شادی و سلامتی خود و فرشته ی کوچکی که به او زندگی بخشیدید بگذارید. در حال حاضر هیچ چیزی مهم تر از این نیست.

کمک بخواهید، و امیدوار باشید آن را دریافت کنید
وقتی خانواده و دوستان می پرسند که چگونه می توانند کمک کنند، به آنها بگویید! تلاش نکنید همه چیزها را خودتان به تنهایی مدیریت کنید. در مورد اینکه دیگران چگونه می توانند کمکتان کنند کاملا رک باشید، برای مثال برنامه ریزی کنید تا دو روز در هفته آنها پیش کودک بمانند تا شما بتوانید به کلاس ورزش بروید.
به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده اجازه دهید چند ساعت حواسش به بچه باشد و خودتان را به یک ماساژ یا استراحت میهمان کنید. از مادربزرگ های بچه بخواهید در کار پخت و پز یا کارهای خانه کمکتان کنند. برای گفتن اینکه چه چیزهایی لازم دارید کاملا رو راست باشید. بعضی افراد خانواده شاید دوست داشته باشند بیایند و بچه را نگه دارند – و این میتواند خیلی کمک کننده باشد – اما اگر فقط برای انجام بعضی کارها به آنها نیاز دارید و میخواهید وقتتان را روی برآوردن نیازهای کودک تازه متولد شده بگذارید حتما به آنها بگویید.

به اندازه کافی بخوابید
بیشتر ما بر این باوریم که پول تضمین‌کننده خوشبختی نیست؛ اما، بیشتر ما نمی‌دانیم که خواب خوب و کافی شبانه چقدر در روحیه خوب و شاد داشتن تأثیر می‌گذارد. گاه یک ساعت خواب اضافی می‌تواند با شما کاری را انجام دهد که ۶۰ هزار دلار نمی‌تواند. اگر بتوانید شب‌ها به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید، بی‌شک تفاوت بزرگی که در شما ایجاد می‌شود را تجربه خواهید کرد، در طول روز فعال‌تر می‌شوید، اگر خسته نباشید می‌توانید برای کودکتان کتاب بخوانید و اگر فرصت داشته باشید او را به پارک می‌برید و … اما چنانچه نتوانید شب‌ها استراحت لازم را داشته باشید، در طول روز خسته و بی‌حوصله هستید و حتی برای انجام اصلی‌ترین و ضروری‌ترین کارها نیز انرژی لازم را ندارید.

وسعت دید داشته باشید
وسعت دید داشتن نگرش شما را بهبود می‌بخشد. به شما صبوری و متانت بیشتر می‌دهد و افزون بر این موارد باعث می‌شود در تمام لحظاتی که به غفلت سپری می‌کنید، قدری آگاه‌تر و هشیارتر باشید
می‌شود در تمام لحظاتی که به غفلت سپری می‌کنید، قدری آگاه‌تر و هشیارتر باشید. به زودی لحظه‌ای فرا می‌رسد که دختر کوچولوی شما پشت میز کامپیوتر می‌نشیند و برخی پروژه‌های درسی‌اش را انجام می‌دهد یا پسرتان مشغول تماشای بازی فوتبال تیم محبوبش می‌شود و شما با خود لحظه‌ای می‌اندیشید که او کی اینقدر بزرگ شد؟ خدایا! من به خاطر تمام لحظاتی که تاکنون با فرزندم داشته‌ام از تو ممنونم. زندگی بدون حضور فرزندتان چقدر خالی و بی‌روح بود و افرادی که هم‌اکنون در اطراف شما هستند به زندگی‌تان روح جوانی بخشیده‌اند.

ارتباط خود با همسرتان را بهبود ببخشید
یک گروه از دوستان که در سختی‌ها حمایت‌تان می‌کنند، خانواده، مادر، پدر و در مرکز آنها همسرتان است. به خاطر وجود این افراد باید ارتباط‌تان با دیگران همیشه برقرار باشد و خود را در پیله تنهایی فرو نبرید، به خصوص در دورانی که فرزندتان خردسال است. هیچ‌گاه فکر نکنید که رابطه سرد و ناخوشایند با همسرتان را در آینده گرم می‌کنید، شاید در آینده فرصتی برای جبران پیش نیاید، پس باید از اکنون شروع کنید. با هم به خرید بروید. با هم حرف بزنید، درباره چیزهایی که به شما استرس می‌دهند، درباره چیزهایی که اذیت‌تان می‌کنند. بزرگ کردن و تربیت یک کودک، امر دشواری است و شما نیاز به همکاری و همدلی دارید.

تشکر کنید
تشکر کردن و قدردانی، تغییر بسیار خوب و مثبتی در روحیه و حس و حال شما ایجاد می‌کند. یک روش دیگر برای تشکر و قدردانی، نوشتن است. اگر این کار را هر روز به مدت ۲ هفته انجام دهید، احساس خوشبختی بیشتری خواهید کرد. ممکن است روزهای بدی هم داشته باشید؛ اما، حتی این روزهای بد نیز باعث نمی‌شوند که شما حس بدی داشته باشید، چرا که شما می‌دانید خوشبختی در دستان خودتان است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.