کد خبر : 43271
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
-

چهره‌های ورزشی پاسخ فرانسوی‌ها را بدهند/ فوتبالیست‌ها سکوت نکنند

چهره‌های ورزشی پاسخ فرانسوی‌ها را بدهند/ فوتبالیست‌ها سکوت نکنند
مشاور امور فرهنگی فدراسیون فوتبال با اشاره به اقدام توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر (ص) خواستار ورود چهره‌های ورزشی و به خصوص فوتبالی شد.

به گزارش سورپرس؛ غلامحسین زمان آبادی با تاکید بر اینکه «اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) و حمایت و بستر سازی صورت گرفته از طرف رئیس جمهور این کشور در راستای ارائه چهره غیر واقعی از اسلام رحمانی است»، پیشنهاد خود در مورد آنچه اهالی ورزش می‌توانند در واکنش به این اقدام قبیح انجام دهند را ارائه کرد.

وی در آغاز با یادآوری اینکه حمایت «امانوئل مکرون» از اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی نشریه فرانسوی به بهانه آزادی بیان انجام شده است، گفت: غربی‌ها تعریفی از آزادی دارند مبنی بر اینکه آزادی شما از جایی آغاز می‌شود که به آزادی دیگران ختم می‌شود و آزادی دیگران هم از جایی آغاز می‌شود که به آزادی شما تمام می‌شود. در واقع آزادی به معنای بی بندوباری نیست و آزادی بیان هم تعریف خاص خود را دارد نه اینکه توجیهی باشد برای هر عمل غیر اخلاقی و غیر انسانی.

مشاور امور فرهنگی فدراسیون فوتبال با یادآوری واکنش رئیس جمهور برزیل نسبت به این موضوع و اینکه مطرح کردن صحبت‌هایی در مورد همسر همتای فرانسوی‌اش واکنش وی (رئیس جمهور فرانسه) را به همراه داشته، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در همه جوامع و با هر اعتقادی رعایت حد و مرزهایی در صحبت و عمل مورد توجه است. حتی دانشمندان غربی این حدود را مشخص و بر آن تاکید دارند. بنابراین اگر قرار باشد آزادی بی حد و مرز به بهانه آزادی بیان اشاعه داده شود نتیجه چیزی جز هرج و مرج اخلاقی نخواهد شد. صحبت‌های رئیس جمهور برزیل هم در واقع برای اثبات همین مسئله بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توهین به چهره‌ها و اسطوره‌هایی که مورد احترام جوامع هستند آزادی به حساب نمی‌آید، خاطرنشان کرد: این اقدام در واقع یک بسترسازی برای اسلام هراسی و در سطح بالاتر دین هراسی است و اینکه در کل چهره‌های غیرواقعی از اسلام رحمانی ارائه شود. اگر موضوع آزادی بیان است چرا در همان کشور فرانسه دختران مسلمان که بنا به اعتقاد خود تمایل به حجاب دارند از این مهم منع می‌شوند؟

زمان آبادی در این رابطه به پیام مقام معظم رهبری و مطرح شدن موضوع «هولوکاست» در آن هم اشاره کرد و گفت: اگر موضوع آزادی بیان است واقعاً چرا افرادی که نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در رابطه با فلسطین منتقد هستند، با واکنش‌های سیاسی مواجه می‌شوند؟ اینها تأیید می‌کند که رئیس جمهور فرانسه و امثال وی به دنبال آزادی بیان نیستند. این اقدام در راستای پروژه اسلام هراسی است که باید پاسخ داده شود. فرانسه ۱۰ میلیون مسلمان دارد. اگر موضوع آزادی بیان است، چرا نماینده‌ای از این جمعیت نیست که پاسخ دهد.

مشاور امور فرهنگی فدراسیون فوتبال با ابراز امیدواری از اینکه صدای جامعه ورزش با تقویت همبستگی به گوش سرمداران این گونه اقدامات قبیح برسد، در مورد پیشنهاد خود در این زمینه و اقدامی که اهالی ورزش می‌توانند برای اثبات وجدان‌های بیدارشان انجام دهند، توضیح داد.

وی در این زمینه گفت: چهره‌های ورزشی ما که دنبال کننده‌های زیادی هم در فضای مجازی دارند در بسیاری موارد نسبت به جریاناتی که حرکت آن از خارج کشور و رسانه‌های بیگانه آغاز شده، واکنش نشان می‌دهند و بعضاً با آنها همراه می‌شوند. بنابراین انتظار می‌رود حالا و نسبت به این مسئله هم اقدام به موقعی داشته باشند نه اینکه سکوت اختیار کنند.

پیشنهاد زمان آبادی در این زمینه برقراری ارتباط توسط ورزشکاران جهانی کشورمان و به خصوص چهره‌های مطرح فوتبالی با ورزشکاران فرانسوی و مسلمان است و اینکه اینگونه با آنها و برای اعتراض به این اقدام توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه همدل و هم صدا شوند.

این مقام مسئول در فدراسیون فوتبال در این زمینه مشخصاً از وریا غفوری کاپیتان باشگاه استقلال نام برد و گفت: این بازیکن و دیگر فوتبالیست‌ها و ورزشکاران سرشناس کشورمان در این زمینه و با استفاده از ظرفیتی که در فضای مجازی دارند استفاده کنند، با هم رشته‌ای های فرانسوی و مسلمان خود ارتباط بگیرند، به آنها پیام بدهند و اینگونه اعتراض و همدلی خود را جهانی کنند.

زمان آبادی همچنین بر لزوم بازنگری روابط ورزشی ایران با فرانسه تاکید کرد. وی در این زمینه گفت: البته ورزش ایران روابط خاصی با فرانسه ندارد اما متصدیان این حوزه مانند رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش می‌توانند در مکاتبه با همتایان فرانسوی، مراتب اعتراض خود را به نسبت به این اقدام توهین آمیز به پیامبر مسلمانان جهان اعلام کنند. این اقدام باید از طرف رؤسای فدراسیون‌ها هم انجام شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.